Windows 10 UWP Uygulamalarının Hafıza Kullanım Durumu için MemoryManager sınıfını kullanmak | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi
Ana Sayfa > Universal App, Windows > Windows 10 UWP Uygulamalarının Hafıza Kullanım Durumu için MemoryManager sınıfını kullanmak

Windows 10 UWP Uygulamalarının Hafıza Kullanım Durumu için MemoryManager sınıfını kullanmak

08 February 2016

Windows 10 UWP uygulaması geliştirirken hafıza‘nın ne kadarını kullandığınızı ve kullanabileceğiniz ne kadar hafıza alanı kaldığını bulmanız gerekebilir.

Bu durumda Windows.System namespace‘i altında yeralan MemoryManager sınıfını kullanabiliriz.

Hemen Visual Studio açarak yeni bir proje oluşturalım;

Öncelikle MainPage.xaml dosyasını açalım ve içerisine aşağıdaki kodları yazarak ekranımızı tasarlayalım;

<Page
	x:Class="MemoryManagerOrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:local="using:MemoryManagerOrnek">

	<StackPanel>

		<TextBlock Text="AppMemoryUsage:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsage" />
		<TextBlock Text="AppMemoryUsageLimit:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsageLimit" />

	</StackPanel>

</Page>

Şimdi MainPage.xaml.cs dosyasını açalım ve DispatcherTimer sınıfından yeni bir değişken tanımlayıp, MainPage sınıfının constructor‘ında, her 1 saniyede bir tetiklenmesini sağlayalım;

DispatcherTimer timer = null;

public MainPage()
{
	this.InitializeComponent();

	timer = new DispatcherTimer();
	timer.Interval = new TimeSpan(0, 0, 1);
	timer.Tick += timer_Tick;
	timer.Start();
}

Artık timer_Tick() metodumuzu yazabiliriz;

private void timer_Tick(object sender, object e)
{
	AppMemoryUsage.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} MB)", MemoryManager.AppMemoryUsage, MemoryManager.AppMemoryUsage / (1024.0 * 1024.0));
	AppMemoryUsageLimit.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} GB)", MemoryManager.AppMemoryUsageLimit, MemoryManager.AppMemoryUsageLimit / (1024 * 1024 * 1024));
}

Yukarıdaki metodun içerisinde öncelikle MemoryManager sınıfının AppMemorryUsage property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024) değerine bölerek kaç megabayt (MB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsage isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Aynı şekilde MemoryManager sınıfının AppMemorryUsageLimit property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024 x 1024) değerine bölerek kaç gigabayt (GB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsageLimit isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Uygulama açıldıktan sonra her 1 saniyede bir, uygulamanın o anda kullandığı hafıza miktarı ve kullanabileceği hafıza miktarı ekranda gösterilecek.

Not : Eğer uygulamayı bilgisayarınızda çalıştıracak olursanız, AppMemoryUsageLimit değeri olarak, sistemde kullanılabilir boş hafıza miktarını görmelisiniz. Eğer 512 MB hafızaya sahip bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız, 185 MB limitini, 1024 MB (1 GB) hafızalı bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız 390 MB limit görmelisiniz.