Xml | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar xml

Windows Phone 8 uygulama arkaplan görselini Bing servislerinden almak

05 February 2014 1 yorum

Windows Phone 8 için geliştirdiğiniz uygulamanın veya Button, Image gibi nesnelerin arkaplan görselinin periyodik olarak değişmesini isteyebilirsiniz. Böylece uygulamanızın içerisinde sürekli olarak güncellenen bir bölüm oluşturabilirsiniz.

Microsoft‘un geliştirdiği arama motoru olan Bing, ana arama ekranının arkaplan görselini periyodik olarak arkaplan görselini değiştirir.

Öncelikle Bing‘in arkaplan görselini nasıl değiştirdiğini anlamamız lazım. Eğer Bing tarayıcınızda açıldıktan sonra yaptığı isteklere bakacak olursanız, http://www.bing.com/HPImageArchive.aspx?format=xml&idx=0&n=1 adresine bir çağrı yaptığını görebilirsiniz.

Bu isteğin parametreleri;

format, bu parametre ile dönüş cevabının xml formatında olması sağlanıyor
idx, bu parametre ile Bing’in arkaplan görsellerinden kaçıncı sıradakinin alınacağı belirleniyor
n, bu parametre ile kaç görselin bilgisinin alınacağı belirleniyor

http://www.bing.com/HPImageArchive.aspx?format=xml&idx=0&n=1 adresine yapacağımız istek ile Bing‘in ilk sıradaki arkaplan görsellerinin bilgilerini xml formatında elde edeceğiz.

Öncelikle MainPage.xaml dosyasını aşağıdaki gibi güncelleyelim;

<phone:PhoneApplicationPage
	x:Class="BingBackground.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:phone="clr-namespace:Microsoft.Phone.Controls;assembly=Microsoft.Phone"
	xmlns:shell="clr-namespace:Microsoft.Phone.Shell;assembly=Microsoft.Phone"
	xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
	xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
	mc:Ignorable="d"
	FontFamily="{StaticResource PhoneFontFamilyNormal}"
	FontSize="{StaticResource PhoneFontSizeNormal}"
	Foreground="{StaticResource PhoneForegroundBrush}"
	SupportedOrientations="Portrait" Orientation="Portrait"
	shell:SystemTray.IsVisible="True">

	<StackPanel>
		<StackPanel.Background>
			<ImageBrush x:Name="imgBackground"></ImageBrush>
		</StackPanel.Background>
	</StackPanel>

</phone:PhoneApplicationPage>

Böylece StackPanel nesnesinin arkaplanını imgBackground isimli ImageBrush nesnesi ile güncelleyebileceğiz.

MainPage.xaml.cs dosyasında yeralan MainPage class’ının constructor‘ında LoadBackgroundImage() method’unu çağıralım. LoadBackgroundImage() method’unda WebClient sınıfından yeni bir örnek oluşturup http://www.bing.com/HPImageArchive.aspx?format=xml&idx=0&n=1 adresine istek yapacağız;

private async void LoadBackgroundImage()
{
	WebClient client = new WebClient();

	client.DownloadStringCompleted += (sender, e) =>
	{
		if (e.Error == null && !string.IsNullOrEmpty(e.Result))
		{
			var doc = XDocument.Parse(e.Result);

			var url = (from node in doc.Descendants("url") select node.Value).FirstOrDefault();

			var uri = new Uri("http://www.bing.com" + url);

			client.OpenReadCompleted += (s, args) =>
			{
				var image = new BitmapImage();
				image.SetSource(args.Result);

				imgBackground.ImageSource = image;
			};
			client.OpenReadAsync(uri);
		}
	};

	client.DownloadStringAsync(new Uri("http://www.bing.com/HPImageArchive.aspx?format=xml&idx=0&n=1"));
}

DownloadStringAsync() method’unu kullanarak yaptığımız isteğin cevabını DownloadStringCompleted event’i ile alabiliyoruz. string tipindeki cevabın boş veya hatalı olmadığını kontrol ettikten sonra XDocument sınıfının static Parse() method’unu kullanarak parse ediyoruz.

url isimli element‘in içinde yeralan arkaplan görseli adresinin başına http://www.bing.com bilgisini ekliyoruz, böylece Bing‘in arkaplan görselinin adresini tam olarak elde ediyoruz.

Aynı WebClient değişkenini kullanarak tam adresini elde ettiğimiz görsel dosyasına ulaşmak için OpenReadAsync() method’unu çağırıyoruz ve cevabı OpenReadCompleted event’i ile elde ediyoruz.

OpenReadCompleted event’i içerisinde elde ettiğimiz Stream ile yeni bir BitmapImage nesnesini dolduruyoruz ve MainPage.xaml içerisinde tanımladığımız imgBackground nesnesinin görseli olarak belirliyoruz.

Böylece Bing‘in arkaplan görseli değiştikçe bizim uygulamamızda ilgili alanın görseli değişecektir.

Windows Phone 8 – XNA Oyunu / Savaşa Hayır

12 January 2014 1 yorum

Bu yazımı okumadan önce Windows Phone ve XNA konusundaki diğer makalelerimi okumanızı öneririm.

Önce görseller;

Savaşa Hayır : BackgroundSavaşa Hayır : Drop 1 0Savaşa Hayır : Drop 1 1Savaşa Hayır : Drop 2 0Savaşa Hayır : Drop 2 1Savaşa Hayır : Plane 0Savaşa Hayır : Plane 1Savaşa Hayır : Plane 2Savaşa Hayır : Plane 3Savaşa Hayır : Plane 4Savaşa Hayır : Plane 5

İlk olarak XNA Game Studio 4.0 grubundaki Windows Phone Game şablonundan SavasaHayir isimli projeyi oluşturalım;

Windows Phone : XNA Game Project Template

Game1.cs dosyasının ismini GameLoop.cs olarak değiştirdikten sonra, Plane isminde yeni bir class ekleyelim;

public class Plane
{
	public Texture2D Texture;

	public int Location;

	public int Speed;
}

Plane sınıfı sayesinde, ekrana getireceğimiz uçakların telefon ekranındaki konumlarını, hızlarını ve görsellerini bileceğiz.

Drop isminde yeni bir class daha ekleyelim ve aşağıdaki kod parçası ile güncelleyelim;

public class Drop
{
	public bool IsBox;

	public bool IsParachute;

	public Vector2 Location;
}

GameLoop sınıfına geri dönelim ve sınıf seviyesindeki değişkenlere aşağıdakileri ekleyelim;

GraphicsDeviceManager graphics;
SpriteBatch spriteBatch;

Random r = new Random();

Texture2D BackgroundTexture;

Texture2D BoxTexture;
Texture2D BoxParachuteTexture;

Texture2D HumanTexture;
Texture2D HumanParachuteTexture;

Texture2D[] PlaneTextures = new Texture2D[6];

List<Plane> PlaneList = new List<Plane>();

List<Drop> DropList = new List<Drop>();

TimeSpan LastPlaneDate = TimeSpan.Zero;

int PlaneCount;
int DropCount;
int HelpCount;

Yukarıdaki kodlar için daha önce yazmış olduğum Windows Phone ve XNA konusundaki diğer makalelerimi okumanızı öneririm.

GameLoop sınıfının constructor‘ında aşağıdaki atama işlerini yapalım;

public GameLoop()
{
	graphics = new GraphicsDeviceManager(this);
	Content.RootDirectory = "Content";

	TargetElapsedTime = TimeSpan.FromTicks(333333);

	InactiveSleepTime = TimeSpan.FromSeconds(1);

	graphics.PreferredBackBufferWidth = 480;
	graphics.PreferredBackBufferHeight = 800;

	graphics.IsFullScreen = true;
}

LoadContent method’unda Texture2D tipindeki değişkenlerimize değer atayalım;

spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);

BackgroundTexture = Content.Load<Texture2D>("Background");

for (int iLoop = 0; iLoop < 6; iLoop++)
{
	PlaneTextures[iLoop] = Content.Load<Texture2D>("Plane" + iLoop);
}

BoxTexture = Content.Load<Texture2D>("Drop1_0");
BoxParachuteTexture = Content.Load<Texture2D>("Drop1_1");

HumanTexture = Content.Load<Texture2D>("Drop2_0");
HumanParachuteTexture = Content.Load<Texture2D>("Drop2_1");

Update method'unda Plane ve Drop listesindeki elemanların yerlerini güncelliyoruz;

foreach (var plane in PlaneList)
{
	plane.Location += plane.Speed;
}

foreach (var drop in DropList)
{
	drop.Location.Y += 4;
}

Son uçak üretme zamanımızdan itibaren 5000ms (5sn) geçtiyse yeni uçak üretme kodunu ekliyoruz;

LastPlaneDate += gameTime.ElapsedGameTime;

if (LastPlaneDate > TimeSpan.FromMilliseconds(5000))
{
	var plane = new Plane();

	plane.Texture = PlaneTextures[r.Next(0, 6)];

	plane.Speed = r.Next(3, 8);

	PlaneList.Add(plane);

	PlaneCount++;

	LastPlaneDate = TimeSpan.Zero;
}

Windows Phone oyunlarında, oyuncunun ekrana dokunduğu noktaların listesini TouchPanel sınıfının static GetState methodundan dönen TouchCollection ile alabilmekteyiz.

TouchCollection koleksiyonunun her bir elemanı TouchLocation tipindedir, State özelliğinin TouchLocationState enum’ından Pressed değerinde olduğunu kontrol ederek, ilgili noktaya dokunulduğu durumu yakalayabiliriz.

Eğer dokunulan nokta bir Plane ile kesişiyorsa, rastgele yeni bir Drop düşürebiliriz, Drop ile kesişiyorsa paraşütünün açılmasını sağlayabiliriz;

foreach (var tl in TouchPanel.GetState())
{
	if (tl.State == TouchLocationState.Pressed)
	{
		var touchArea = new Rectangle((int)tl.Position.X, (int)tl.Position.Y, 1, 1);

		foreach (var plane in PlaneList)
		{
			var planeArea = new Rectangle(plane.Location, 20, plane.Texture.Width, plane.Texture.Height);

			if (planeArea.Intersects(touchArea))
			{
				var drop = new Drop();

				drop.Location = new Vector2(tl.Position.X, 20);

				drop.IsBox = (r.Next(0, 2) == 0);

				DropList.Add(drop);

				DropCount++;

				return;
			}
		}

		foreach (var drop in DropList)
		{
			var dropArea = new Rectangle((int)drop.Location.X, (int)drop.Location.Y, 100, 200);

			if (!drop.IsParachute && dropArea.Intersects(touchArea))
			{
				drop.IsParachute = true;

				HelpCount++;

				return;
			}
		}
	}
}

Son olarak Draw method’unda elimizdeki arkaplan görselini, ekrandaki uçakları, paraşütü açılmış ve açılmamış nesneleri ekrana çizdireceğiz;

GraphicsDevice.Clear(Color.CornflowerBlue);

spriteBatch.Begin();

spriteBatch.Draw(BackgroundTexture, Vector2.Zero, Color.White);

foreach (var plane in PlaneList)
{
	spriteBatch.Draw(plane.Texture, new Vector2(plane.Location, 20), Color.White);
}

foreach (var drop in DropList)
{
	if (drop.IsBox && drop.IsParachute)
	{
		spriteBatch.Draw(BoxParachuteTexture, drop.Location, Color.White);
	}
	else if (drop.IsBox && !drop.IsParachute)
	{
		spriteBatch.Draw(BoxTexture, drop.Location, Color.White);
	}
	else if (!drop.IsBox && drop.IsParachute)
	{
		spriteBatch.Draw(HumanParachuteTexture, drop.Location, Color.White);
	}
	else
	{
		spriteBatch.Draw(HumanTexture, drop.Location, Color.White);
	}
}

spriteBatch.End();

Oyun’dan bir ekran görüntüsü;

Savaşa Hayır : Screenshot

Windows Phone ShareLinkTask ile uygulamanın Marketplace adresini paylaşma

20 August 2013 Yorum yapılmamış

Windows Phone 8 için Share Task’larının kullanımı makalesinde ele aldığımız ShareLinkTask sınıfını kullanarak Windows Phone uygulamaları içerisinden link paylaşabiliyoruz;

var task = new ShareLinkTask();
task.Title = "Programcıdan Programcıya";
task.Message = "Engin Polat'ın Programcıdan Programcıya Blog'u";
task.LinkUri = new Uri("http://www.enginpolat.com", UriKind.Absolute);
task.Show();

Kullanıcının telefonuna eklediği hesaplara bağlı olarak yukarıdaki kod parçası, Facebook, Twitter, LinkedIn, Outlook gibi platformlarda paylaşım yapabilir.

Peki uygulamamızın Windows Phone Marketplace‘deki sayfasını paylaşmak istiyorsak ne yapmalıyız?

Title ve Message özelliklerine uygun değerleri girmek kolay, işin karıştığı nokta LinkUri özelliğine girilecek değerde.

Örneğin, Programcıdan Programcıya uygulamasının linki, http://windowsphone.com/s?appid=20489228-9fe9-4bf9-b313-d81f31aa02ac

appid parametresine verilecek değer WMAppManifest.xml dosyası içerisindeki ProductID özelliğinden edinilmeli.

Fakat MSDN‘deki App manifest file for Windows Phone makalesinde ProductID için önemli bir bilgi veriliyor;

Orjinali; During the app submission process, a new product ID is inserted into the manifest file
Türkçesi; Uygulama gönderimi sırasında yeni product ID manifest dosyasında güncellenir

Yani biz uygulamayı geliştirirken WMAppManifest.xml dosyasında gördüğümüz ProductID uygulamayı Windows Phone MarketPlace‘e gönderirken değişecek.

Bu problemin üstesinden gelmek için çalışma zamanında WMAppManifest.xml dosyası içerisinden ProductID değerini okumalıyız. Bunun için aşağıda geliştirdiğim ManifestFileReader sınıfını kullanabiliriz;

public class ManifestFileReader
{
	public static string GetProductID()
	{
		var settings = new XmlReaderSettings { XmlResolver = new XmlXapResolver() };

		using (var reader = XmlReader.Create("WMAppManifest.xml", settings))
		{
			reader.ReadToDescendant("App");

			return reader.GetAttribute("ProductID");
		}
	}
}

Yukarıdaki kod parçasında öncelikle XmlReaderSettings sınıfından yeni bir değişken oluşturuyoruz ve XmlResolver özelliğine XmlXapResolver sınıfından yeni bir instance veriyoruz.

Ardından XmlReader sınıfının static Create() methodunu kullanarak WMAppManifest.xml dosyasını açıyoruz, ReadToDescendant() method’u ile App node’una gidip, GetAttribute() method’u ile ProductID değerini okuyoruz.

Bu sayede uygulamanın ProductID değerini okuyabilir ve paylaşmak için http://windowsphone.com/s?appid={ProductID} formatında link hazırlayabiliriz.

Windows Phone 8 – XNA Oyunu / PlaneHunter

18 February 2013 3 yorum

Bu yazımı okumadan önce Windows Phone ve XNA konusundaki diğer makalelerimi okumanızı öneririm.

Her zamanki gibi önce görseller;

PlaneHunter : BackgroundPlaneHunter : CoinPlaneHunter : Target1PlaneHunter : Target2PlaneHunter : Target3PlaneHunter : Target4PlaneHunter : Target5PlaneHunter : Target6PlaneHunter : Target7

Bir tane de Sprite Font dosyamız var, HitCountFont.spritefont ismini verdiğim dosyanın, “yorum satırları kaldırılmış halini” aşağıdaki gibi düzenledim;

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<XnaContent xmlns:Graphics="Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.Graphics">
	<Asset Type="Graphics:FontDescription">
		<FontName>Segoe UI Mono</FontName>
		<Size>14</Size>
		<Spacing>0</Spacing>
		<UseKerning>true</UseKerning>
		<Style>Regular</Style>
		<CharacterRegions>
			<CharacterRegion>
				<Start> </Start>
				<End>~</End>
			</CharacterRegion>
		</CharacterRegions>
	</Asset>
</XnaContent>

İlk olarak XNA Game Studio 4.0 grubundaki Windows Phone Game şablonundan PlaneHunter isimli projeyi oluşturalım;

Windows Phone : XNA Game Project Template

Game1.cs dosyasının ismini GameLoop.cs olarak değiştirdikten sonra, Target isminde yeni bir class ekleyelim;

public class Target
{
	public Texture2D Texture;

	public Vector2 Position;

	public Vector2 Velocity;

	public Rectangle Area;

	public SpriteEffects Effect;

	public bool IsAlive;

	public Target(Texture2D texture)
	{
		this.Texture = texture;

		this.IsAlive = true;

		this.Area = new Rectangle(0, 0, texture.Width, texture.Height);
	}
}

Target sınıfı sayesinde, ekrana getireceğimiz hedef‘lerin ekranın neresinden çıkıp, hangi yöne doğru gideceğini, hedefin vurulup/vurulmadığını, çarpışma testi yapabilmek için ekranda kapladığı alanı ve hızını bileceğiz.

GameLoop sınıfına geri dönelim ve sınıf seviyesindeki değişkenlere aşağıdakileri ekleyelim;

private const int PENCERE_GENISLIK = 800;
private const int PENCERE_YUKSEKLIK = 480;

private Texture2D backgroundTexture;

private readonly Texture2D[] targetTextures = new Texture2D[7];

private Texture2D coinTexture;
private Rectangle coinPart;
private int coinPartIndex = 0;

private SpriteFont hitCountFont;
private int targetHitCount = 0;

private readonly List targetList = new List();

private TimeSpan lastTargetSpawnTime = TimeSpan.Zero;

private readonly Rectangle screenArea = new Rectangle(0, 0, PENCERE_GENISLIK, PENCERE_YUKSEKLIK);

private readonly Random r = new Random();

Yukarıdaki kodlar için daha önce yazmış olduğum Windows Phone ve XNA konusundaki diğer makalelerimi okumanızı öneririm.

GameLoop sınıfının constructor‘ında aşağıdaki atama işlerini yapalım;

graphics.PreferredBackBufferWidth = PENCERE_GENISLIK;
graphics.PreferredBackBufferHeight = PENCERE_YUKSEKLIK;
graphics.IsFullScreen = true;

graphics.SupportedOrientations = DisplayOrientation.LandscapeLeft | DisplayOrientation.LandscapeRight;

SupportedOrientations özelliğine DisplayOrientation enum’ından LandscapeLeft ve LandscapeRight değerlerini atayarak, oyun ekranının telefon dikey değil, yatay tutulduğunda düzgün görüntüleneceğini tanımlamış olduk.

LoadContent method’unda Texture2D tipindeki değişkenlerimize değer atayalım;

backgroundTexture = Content.Load<Texture2D>("PlaneHunterBackground");

coinTexture = Content.Load<Texture2D>("PlaneHunterCoin");
hitCountFont = Content.Load<SpriteFont>("PlaneHunterHitCountFont");

for (int i = 0; i < targetTextures.Length; i++)
{
	targetTextures[i] = Content.Load<Texture2D>("PlaneHunterTarget" + (i + 1));
}

Update method’unda son hedef üretilme zamanından itibaren yeterli süre geçmişse, yeni hedef oluşturmamız lazım;

lastTargetSpawnTime += gameTime.ElapsedGameTime;

if (lastTargetSpawnTime > TimeSpan.FromMilliseconds(1500))
{
	Target t = new Target(targetTextures[r.Next(0, 7)]);
	switch (r.Next(0, 4))
	{
		case 0:
		default:
			t.Position = new Vector2(r.Next(100, 300), 480);
			t.Velocity = new Vector2((float)r.NextDouble() * 8 + 2, (float)r.NextDouble() * -4 - 2);
			t.Effect = SpriteEffects.FlipHorizontally;
			break;
		case 1:
			t.Position = new Vector2(r.Next(500, 700), 480);
			t.Velocity = new Vector2((float)r.NextDouble() * -8 - 2, (float)r.NextDouble() * -4 - 2);
			t.Effect = SpriteEffects.None;
			break;
		case 2:
			t.Position = new Vector2(r.Next(100, 300), 0);
			t.Velocity = new Vector2((float)r.NextDouble() * 8 + 2, (float)r.NextDouble() * 4 + 2);
			t.Effect = SpriteEffects.FlipHorizontally;
			break;
		case 3:
			t.Position = new Vector2(r.Next(500, 700), 0);
			t.Velocity = new Vector2((float)r.NextDouble() * -8 - 2, (float)r.NextDouble() * 4 + 2);
			t.Effect = SpriteEffects.None;
			break;
	}

	targetList.Add(t);

	lastTargetSpawnTime = TimeSpan.Zero;
}

Yeni hedef ekleyeceğimiz zaman öncelikle hedef’i ekranın dört köşesinden rastgele birtanesine koyup, rastgele hız veriyoruz. Böylece hedefler ekranın rastgele bir yerinden çıkıp rastgele hızla rastgele bir yöne doğru hareket edecek.

Update method’unda o esnada ekranda olan hedeflerin yerlerini ve ekranda kapladıkları alanı güncelliyoruz;

foreach (Target hedef in targetList)
{
	hedef.Position += hedef.Velocity;

	hedef.Area.X = (int)hedef.Position.X;
	hedef.Area.Y = (int)hedef.Position.Y;
}

Windows Phone oyunlarında, oyuncunun ekrana dokunduğu noktaların listesini TouchPanel sınıfının static GetState methodundan dönen TouchCollection ile alabilmekteyiz.

TouchCollection koleksiyonunun her bir elemanı TouchLocation tipindedir, State özelliğinin TouchLocationState enum’ından Pressed değerinde olduğunu kontrol ederek, ilgili noktaya dokunulduğu durumu yakalayabilir, eğer bir hedef ile kesişiyorsa, hedefi öldürebiliriz;

TouchCollection tc = TouchPanel.GetState();
foreach (TouchLocation tl in tc)
{
	if (tl.State == TouchLocationState.Pressed)
	{
		Rectangle touchArea = new Rectangle((int)tl.Position.X, (int)tl.Position.Y, 1, 1);

		foreach (Target hedef in targetList)
		{
			if (hedef.Area.Intersects(touchArea))
			{
				hedef.Velocity = Vector2.Zero;

				hedef.IsAlive = false;

				targetHitCount++;
			}
		}
	}
}

Update method’unda, ekran sınırları dışına çıkan hedefleri listeden çıkartmalıyız. Eğer ekran dışına çıkan hedefleri listeden temizlemezsek, liste zamanla çok büyüyecek, telefonun kısıtlı olan hafızasını dolduracak ve oyunun önce yavaşlamasına sonra kapanmasına yol açabilecektir.

foreach (Target hedef in targetList)
{
	if (!hedef.Area.Intersects(screenArea))
	{
		targetList.Remove(hedef);

		break;
	}
}

Draw method’unda elimizdeki arkaplan görselini, hayatta olan hedefleri, hayatta olmayan hedefler için kendi etrafında dönen altın görselini ve toplam kaç hedefin vurulduğunu gösteren skor‘u ekrana çizdireceğiz;

spriteBatch.Begin();

spriteBatch.Draw(backgroundTexture, Vector2.Zero, Color.White);

foreach (Target hedef in targetList)
{
	if (hedef.IsAlive)
	{
		spriteBatch.Draw(hedef.Texture, hedef.Position, null, Color.White, 0, Vector2.Zero, 1, hedef.Effect, 0);
	}
	else
	{
		spriteBatch.Draw(coinTexture, hedef.Position, coinPart, Color.White);
	}
}

spriteBatch.DrawString(hitCountFont, "Hit Count : " + targetHitCount, new Vector2(10, 10), Color.Black);
spriteBatch.DrawString(hitCountFont, "Hit Count : " + targetHitCount, new Vector2(9, 9), Color.White);

spriteBatch.End();

Oyunumuzdan bir kare;

Windows Phone - XNA Oyunu : PlaneHunter

Oyunun kodlarını buradan indirebilirsiniz.

StringBuilder alternatifi olarak String.Join

07 February 2012 Yorum yapılmamış

String sınıfının immutable olduğunu duymayanımız kalmamıştır (bknz; string sınıfı neden immutable?)

string tipindeki bir değişkenin değeri üzerinde sürekli değişiklik yapıp Garbage Collector‘a gereksiz iş oluşturmak yerine, StringBuilder sınıfını kullanırız (Garbage Collector hakkında detaylı bilgi için bknz; Garbage Collector Temelleri ve Performans Noktaları)

Çeşitli sebeplerden dolayı (Loglama, XML veya JSON veri üretme, vs) sınıflarımızın ToString() method’larını override ederiz (bknz; ToString() Method’unu override etmek)

ToString() method’undan geriye string değer döndüreceğimiz için method içerisinde string değer tutabilecek bir değişkene ihtiyaç duyarız. Bu değişken yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden dolayı genelde StringBuilder tipinde olur.

Örnek ProductOrderCollection sınıfımızın ProductID ve Orders isminde property‘leri olduğunu varsayalım;

public class ProductOrderCollection
{
	public int ProductID { get; set; }

	public IEnumerable<Order> Orders{ get; set; }
}

ToString() method’unu override ettiğimiz örnek kod parçası;

public override string ToString()
{
	StringBuilder sb = new StringBuilder();
	sb.Append("Product{Id=");
	sb.Append(this.Id);
	sb.Append(",Orders=");
	if (this.Orders == null)
	{
		sb.Append("null");
	}
	else
	{
		sb.Append("[");
		for (int i = 0; i < this.Orders.Length; i++)
		{
			if (i > 0 && i < this.Orders.Length - 1)
			{
				sb.Append(",");
			}

			sb.Append(this.Orders[i]);
		}

		sb.Append("]");
	}

	sb.Append("}");

	return sb.ToString();
}

Yukarıdaki örnek kod sayesinde ProductOrderCollection sınıfının verilerinden JSON değer üretebiliriz.

StringBuilder sınıfı yerine String.Join methodunu kullanarak yapacak olsaydık;

public override string ToString()
{
	StringBuilder sb = new StringBuilder();
	sb.Append("Product{Id=");
	sb.Append(this.Id);
	sb.Append(",Orders=");
	if (this.Orders == null)
	{
		sb.Append("null");
	}
	else
	{
		sb.Append("[");
		sb.Append(string.Join(",", this.Orders));
		sb.Append("]");
	}

	sb.Append("}");

	return sb.ToString();
}

Hatta if/else kod parçasını daha da kısaltabiliriz;

public override string ToString()
{
	StringBuilder sb = new StringBuilder();
	sb.Append("Product{Id=");
	sb.Append(this.Id);
	sb.Append(",Orders=");
	sb.Append(this.Orders == null ? "null" : "[" + string.Join(",", this.Orders) + "]");
	sb.Append("}");

	return sb.ToString();
}

StringBuilder sınıfını hiç kullanmamak için;

public override string ToString()
{
	return string.Join("Product{Id=", this.Id, ",Orders=", this.Orders == null ? "null" : "[" + string.Join(",", this.Orders) + "]", "}");
}