Wp8 | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar wp8

Windows 8 uygulamasında seçilen resmin hakim rengini bulma

09 June 2015 Yorum yapılmamış

Uygulamalarımızda sıklıkla resimler kullanırız ve bir resimde hakim olan (en çok kullanılan) rengi bulmak ve uygulama içerisinde kullanabilmek çok faydalı olabilir.

Resmi hafızaya yükledikten sonra pixel pixel üzerinde gezip her pixel‘in değerlerini toplayıp ve ortalamasını alarak hakim rengi bulabiliriz. Fakat aşağıda kodlarını paylaşacağım yöntem ile bu işi çok daha hızlı ve az hafıza gerektiren bir şekilde gerçekleştirebiliriz.

Öncelikle hakim rengini bulacağımız resim dosyasını StorageFile sınıfının GetFileFromApplicationUriAsync() methodunu kullanarak bir değişkene alıyoruz;

var file = await StorageFile.GetFileFromApplicationUriAsync(imageUri);

Şimdi dosyayı açacak, BitmapDecoder nesnesi oluşturacak, resim dosyasını GetPixelDataAsync() methodunu kullanarak 1×1 boyuta boyutlandıracak, 1×1 boyutlu yeni resmin renk değerini okuyacağız;

using (var stream = await file.OpenAsync(FileAccessMode.Read))
{
	var decoder = await BitmapDecoder.CreateAsync(stream);

	var transform = new BitmapTransform { ScaledHeight = 1, ScaledWidth = 1 };

	var pixels = await decoder.GetPixelDataAsync(
			BitmapPixelFormat.Rgba8,
			BitmapAlphaMode.Ignore,
			transform,
			ExifOrientationMode.IgnoreExifOrientation,
			ColorManagementMode.DoNotColorManage);

	var bytes = pixels.DetachPixelData();

	var dominantColor = Color.FromArgb(255, bytes[0], bytes[1], bytes[2]);
}

Örnek resim ile kullandığımızda aşağıdaki sonucu elde etmeliyiz;

Kaynak : #WinRT : how to easily get the dominant color of a picture

ODTU DevToWin Etkinlik Nisan 2015

16 April 2015 Yorum yapılmamış

Microsoft Türkiye Ofisi ile birlikte 13 Nisan 2015, 14 Nisan 2015 ve 15 Nisan 2015 tarihlerinde Ankara ODTU Üniversitesi ATOM (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi) içerisinde DevToWin etkinliği organize ettik.

Bu etkinlik kapsamında 3 gün boyunca Unity3D ile oyun geliştiren şirketlerin oyunlarını Windows platformuna uyarlayabilmeleri ve Microsoft Azure‘un servislerinden faydalanabilmelerini sağlamaya çalıştım.

Özellikle Unity3D ile oyun geliştirme inceliklerini, Windows 10 ile birlikte gelecek Universal App yeniliklerini, oyun geliştiriciler için önemli olan Microsoft Azure hizmetlerini ve real-time servis geliştirmek için tercih edilebilecek SignalR framework’unu uygulamalı olarak anlattım.

Etkinliği birlikte organize ettiğimiz Microsoft Türkiye Ofisi çalışanı arkadaşlarıma ve etkinliğe katılanlara teşekkür ederim.

İstanbul Aydın Üniversitesi Etkinliği Nisan 2015

12 April 2015 Yorum yapılmamış

11 Nisan 2015 tarihinde, İstanbul Aydın Üniversitesi‘nde Muammer Benzeş, Bora Kaşmer ve Çağlar Özenç ile birlikte bir etkinlik organize ettik.

Ben de Microsoft Azure Servisleri ve Yazılım Geliştiriciler için Windows 10 ve Universal App Yenilikleri başlıklı iki oturum ile etkinlikte konuşmacı olarak yeraldım.

Etkinliği gerçekleştirmemizi sağlayan İstanbul Aydın Universitesi Bilişim ve Teknoloji Kulübü‘ne, etkinlikte benimle birlikte konuşmacı olarak yer alan Muammer Benzeş, Bora Kaşmer ve Çağlar Özenç‘e e ve etkinliğe katılan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Okan Üniversitesi Etkinliği Nisan 2015

07 April 2015 Yorum yapılmamış

06 Nisan 2015 tarihinde Okan Üniversitesi‘nde Yazılım Geliştiriciler için Windows 10 Yenilikleri konularını içeren bir etkinlik organize ettik.

Etkinliği gerçekleştirmemizi sağlayan sevgili MSP arkadaşım Fatih Dumanlı‘ya ve etkinliğe katılan tüm öğrenci arkadaşlara çok teşekkür ederim.

Universal App içerisinden WiFi bağlantısını açıp/kapatmak

16 February 2015 1 yorum

Aslında uygulama içerisinde WiFi bağlantısını açıp/kapatamayız. Fakat WiFi bağlantısını açıp/kapatabilecek sistem ayarları ekranını açabiliriz.

Bunun için basitçe;

yeterlidir.

private void btnWiFiAcKapat_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
	var connectionSettingsTask = new ConnectionSettingsTask();
	connectionSettingsTask.ConnectionSettingsType = ConnectionSettingsType.WiFi;
	connectionSettingsTask.Show();
}