Uwp | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar uwp

Windows 10 UWP uygulamalarında ekran nesnelerine stil vermek – Inline

25 June 2016 Yorum yapılmamış

Windows 10 UWP uygulaması geliştirirken ekranda göstereceğimiz nesnelerin varsayılandan farklı gözükmesini isteriz.

Bunun için istediğimiz nesnelerin stillerini (Style) değiştirmemiz gerekir.

Hemen yeni bir proje oluşturalım ve stilleri nasıl değiştireceğimizi inceleyelim;

Projeyi oluşturduktan sonra, MainPage.xaml dosyasını açalım ve içerisini aşağıdaki şekilde değiştirelim;

Stilini değiştirmek istediğimiz nesnenin özelliklerini kullanarak farklı gözükmesini sağlayabiliyoruz. Örneğin, sayfaya bir Button nesnesi ekleyerek aşağıdaki özelliklerini değiştirebilir, ekranda varsayılan halinden farklı gözükmesini sağlayabiliriz;

  • Background
  • Foreground
  • BorderBrush
  • Margin
  • Padding

Sonuç aşağıdaki gibi olmalı;

Robocot Etkinliği, İnönü Üniversitesi Mayıs 2016

09 May 2016 Yorum yapılmamış

07 Mayıs 2016 ve 08 Mayıs 2016 tarihlerinde İnönü Üniversitesinde, Robocot etkinliği gerçekleştirildi.

Ben de bu etkinlik çerçevesinde Universal Windows Platform Development, Azure Development ve Unity3D Game Development konularında oturumlar düzenledim.

Beni bu etkinliğe davet eden sevgili Fatih Kocamaz hocama ve etkinliğe katılan tüm öğrenci arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Sefertası Semineri, Mayıs 2016

03 May 2016 Yorum yapılmamış

Türkiye Finans Bankası bünyesinde düzenli olarak Sefertası Etkinlikleri organize ediliyor. Ben de 02 Mayıs 2016 tarihinde gerçekleşen etkinlik bünyesinde Windows 10 Universal Windows Platform Development ve Cross-Platform Development konulu oturum gerçekleştirdim.

Etkinliği organize eden ve beni davet eden sevgili Ünsal Atasoy arkadaşıma ve katılan herkese teşekkür ederim.

MSP Webinar Serisi, Universal Windows Platform – AppLifeCycle ve BackgroundExecution, Mart 2016

31 March 2016 Yorum yapılmamış

31 Mart 2016 tarihinde, Microsoft MSP öğrencilere özel Universal Windows Platform – AppLifeCycle ve BackgroundExecution webinar‘i gerçekleştirdim.

Bu etkinliğin videosunu Youtube (UWP AppLifeCycle ve BackgroundExecution) üzerinden veya Channel 9 (MSP Webinar 2016 UWP AppLifeCycle ve BackgroundExecution) üzerinden izleyebilirsiniz.

Windows 10 UWP uygulamalarında OCR kullanımı

14 March 2016 1 yorum

Microsoft, Windows 10 uygulamaları içerisinden kullanabilmemiz için Optical Character Recognition (OCR) kütüphanelerini Universal Windows Platform (UWP) içerisine ekledi.

Böylece, Windows 10 yüklü olan tüm cihazlarda çalışabilen UWP uygulamaları Optical Character Recognition (OCR) yeteneklerine sahip olabiliyor.

Windows 10 Kasım 2015 güncellemesi ile birlikte OCR desteği 25 dil için hali hazırda sağlanıyor ve Türkçe dili de bunlardan biri.

Üstelik uygulamanın kullanılabilirliğini arttıracak bu yapıyı kodlamanız son derece kolay.

Kamerayı açarak resim çeken ve çektiği resimdeki yazıları algılayan örnek bir projeyi birlikte yapalım;

Öncelikle MainPage.xaml dosyasını açalım ve resim çekme ve resim içerisindeki yazıları bulma işini başlatacak olan Button nesnesini sayfaya ekleyelim;

<Page
	x:Class="OCROrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:local="using:OCROrnek">

	<Grid Margin="20">
		<Button Content="Tara" Click="Button_Click" />
	</Grid>

</Page>

MainPage.xaml.cs dosyası içerisinde Button_Click() methodunu oluşturalım ve OCR kütüphanelerini kullanmaya başlayalım;

private async void Button_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
	var ui = new CameraCaptureUI();
	var file = await ui.CaptureFileAsync(CameraCaptureUIMode.Photo);

	var stream = await file.OpenAsync(FileAccessMode.Read);
	var decoder = await BitmapDecoder.CreateAsync(stream);

	var bitmap = await decoder.GetSoftwareBitmapAsync();

	var engine = OcrEngine.TryCreateFromUserProfileLanguages();
	var result = await engine.RecognizeAsync(bitmap);

	string extracted = result.Text;
}

Yukarıdaki method içerisinde öncelikle CameraCaptureUI sınıfını ve CaptureFileAsync() methodunu kullanarak uygulamamızın kamera aracılığıyla resim çekmesini sağladık. Bunun için CaptureFileAsync() method‘una CameraCaptureUIMode enum‘ından Photo değerini verdik.

Çekilen resmi OpenAsync() methodu ile açıp BitmapDecoder sınıfının CreateAsync() methoduna parametre olarak verdik. Böylece çekilen resmin hafıza içerisinde tutulduğu yere erişim sağlamış olduk.

GetSoftwareBitmapAsync() methodunu kullanarak SoftwareBitmap sınıfından bir değişken oluşturmuş, resmi bu değişken içerisinde saklamış olduk.

Artık OcrEngine sınıfının TryCreateFromUserProfileLanguages() methodu aracılığıyla kullanıcının cihazı kullandığı dilde OCR yapabileceği değişkeni oluşturabilir, RecognizeAsync() methodu ile karakter tanıma işini yaptırabiliriz.

Son olarak, OcrResult tipindeki değişkenin Text özelliği ile taranan resmin içerisindeki yazıları string tipinde elde edebiliriz.

Ben aşağıdaki görseli kullanarak bir tarama yaptırdım ve sonucu aşağıya yazdım;

Bir mum diğerini tutuşturmakla, kendinden bir şey kaybetmez. Mevlana Celaleddin-i Rumi