Unityengine | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar unityengine

Unity3D projesinde Terrain ve Tree kullanarak sahne oluşturmak

03 March 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda oyun sahnenizde istediğiniz yeryüzü şekilleri ve ağaçlar oluşacak.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

GameObject menüsü altından 3D Object / Terrain menüsüne tıklıyor ve sahneye bir Terrain nesnesi ekliyoruz.

Sahneye eklediğimiz Terrain nesnesinin üzerine ağaçlar koymak istiyorsak, öncelikle projeye Tree Asset eklemeliyiz. Bunun için Assets menüsü altından Import Package / Environment menüsüne tıklamalıyız.

Açılan ekrandaki Import butonuna tıklıyoruz.

Böylece oyun sahnesine bir Terrain nesnesi ve Terrain üzerine yerleştireceğimiz Tree Asset‘lerini eklemiş olduk.

Inspector panelinde bulunan Add Tree butonuna tıklıyoruz.

Açılan ekranda istediğimiz Tree Asset‘lerden birini seçiyoruz;

Artık Terrain üzerine ekleyeceğimiz ağaçların farklı boylara sahip olması için Tree Height özelliğindeki aralığı istediğimiz gibi belirleyebilir, Mass Place Trees butonuna tıklayarak, açılan ekranda Terrain üzerine kaç ağaç eklemek istediğimizi belirleyebiliriz.

Bu makalede ben 1.000 ağaç ekleyeceğim.

Ağaçlar eklendikten sonra sahnemiz aşağıdaki gibi gözüküyor olmalı.

Inspector panelinde yeralan Raise/Lower Terrain butonuna tıklayarak Terrain üzerinde yükseltiler ve alçaltılar oluşturabiliriz. İstediğimiz şekli seçip, Settings altında yeralan Brush Size ile büyüklüğü belirleyip Terrain üzerinde dağlar ve vadiler oluşturabiliriz.

Eğer yakından bakacak olursak, Terrain üzerine eklediğimiz ağaçların dağların ve vadilerin yamaçlarında da yer alabildiğini görebiliriz.

Böylece istediğimiz kadar gerçekçi bir oyun alanı oluşturabilmemiz mümkün.

Unity3D ile kendi etrafında dönen Cube yapmak

23 January 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda sahneye koyacağınız bir Cube nesnesini kendi ekseni etrafında istediğiniz hızda döndürebileceksiniz.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

Unity3D Editor açıldıktan sonra, sahneye bir tane Cube nesnesi ekliyoruz;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • 3D Object menüsü altından Cube seçeneği seçilir
  • Hierarchy paneline eklenen Cube nesnesine çift tıklanır ve Scene alanında Cube nesnesine odaklanılır

Sahnedeki nesnelerin gözükebilmesi için üzerlerine ışık tutmak gerekir;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • Light menüsü altından Directional Light seçeneği seçilir

Kamera bakış açısını Scene alanında gördüğümüz gibi yapmak için Main Camera nesnesi seçili iken GameObject menüsünden Align with View alt menüsü seçilir.

Hierarchy panelinden Cube nesnesi seçilir, Inspector panelinde gözüken Add Component butonuna tıklanır, New Script menüsüne tıklanır ve SpinningCube yazılır.

Project Assets panelinde gözüken SpinningCube.cs dosyasına çift tıklanır ve Cube nesnesine eklediğimiz script dosyası açılır.

SpinningCube.cs dosyası içinde iki method yer almaktadır;

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class SpinningCube : MonoBehaviour {

	// Use this for initialization
	void Start () {
	
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {
	
	}
}

Start() methodu, Cube nesnesi oyunda ilk oluşturulduğunda bir defa çalıştırılır. Update() methodu ise oyunun her “kare“sinde tekrar tekrar çalıştırılır. Örneğin, 60fps hızında bir oyunda Update() methodu saniyede 60 defa çalışacaktır.

Update() methodu içerisinde Cube nesnesini yukarı-aşağı eksen etrafında hareket ettirmemiz gerekiyor. Böylece kendi ekseni etrafında dönüyormuş gibi gözükecek.

void Update () {
	transform.Rotate(Vector3.up, Time.deltaTime * 30);
}

Vector3.up ile, yukarı-aşağı yönlü ekseni belirliyoruz, Time.deltaTime ile oyunun çalıştığı cihazın hızından bağımsız olarak hareket etmesini garantiliyoruz, böylece hızlı cihazlarda hızlı, yavaş cihazlarda yavaş dönmeyecek. Son olarak 30 ile çarparak bir miktar hızlı dönmesini sağlıyoruz.

Şimdi oyunu çalıştırarak Cube nesnesinin kendi ekseni etrafında döndüğünü görelim;