Storage | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar storage

Console projesinde Azure Blob Storage nasıl kullanırım?

29 September 2016 Yorum yapılmamış

Microsoft Azure platformunda bir Storage Account oluşturup, Visual Studio‘da oluşturacağımız Console Application projesinden Blob Storage kullanımını inceleyeceğiz.

Program.cs içerisine yazdığımız kodları aşağıda bulabilirsiniz;

Video‘da kullandığım PowerPoint sunumuna aşağıdan erişebilirsiniz.

Cloud Dev Camp – Eylül 2015

12 September 2015 Yorum yapılmamış

11 Eylül 2015 tarihinde Microsoft Türkiye Ofisinde Cloud Dev Camp etkinliğini organize ettik.

Microsoft‘un bulut platformu Microsoft Azure‘u developer bakış açısı ile incelediğimiz bu etkinlik dünyanın çeşitli ülkelerinde benzer zamanlarda gerçekleştirildi.

Özellikle Web Apps, Logic Apps, Storage, Sql Database, Virtual Machines ve Web Jobs konularına eğildiğimiz etkinliğe katılan tüm katılımcılara ve etkinliği birlikte organize ettiğimiz Behice Funda‘ya teşekkür ederim.

Windows 8 uygulamasında seçilen resmin hakim rengini bulma

09 June 2015 Yorum yapılmamış

Uygulamalarımızda sıklıkla resimler kullanırız ve bir resimde hakim olan (en çok kullanılan) rengi bulmak ve uygulama içerisinde kullanabilmek çok faydalı olabilir.

Resmi hafızaya yükledikten sonra pixel pixel üzerinde gezip her pixel‘in değerlerini toplayıp ve ortalamasını alarak hakim rengi bulabiliriz. Fakat aşağıda kodlarını paylaşacağım yöntem ile bu işi çok daha hızlı ve az hafıza gerektiren bir şekilde gerçekleştirebiliriz.

Öncelikle hakim rengini bulacağımız resim dosyasını StorageFile sınıfının GetFileFromApplicationUriAsync() methodunu kullanarak bir değişkene alıyoruz;

var file = await StorageFile.GetFileFromApplicationUriAsync(imageUri);

Şimdi dosyayı açacak, BitmapDecoder nesnesi oluşturacak, resim dosyasını GetPixelDataAsync() methodunu kullanarak 1×1 boyuta boyutlandıracak, 1×1 boyutlu yeni resmin renk değerini okuyacağız;

using (var stream = await file.OpenAsync(FileAccessMode.Read))
{
	var decoder = await BitmapDecoder.CreateAsync(stream);

	var transform = new BitmapTransform { ScaledHeight = 1, ScaledWidth = 1 };

	var pixels = await decoder.GetPixelDataAsync(
			BitmapPixelFormat.Rgba8,
			BitmapAlphaMode.Ignore,
			transform,
			ExifOrientationMode.IgnoreExifOrientation,
			ColorManagementMode.DoNotColorManage);

	var bytes = pixels.DetachPixelData();

	var dominantColor = Color.FromArgb(255, bytes[0], bytes[1], bytes[2]);
}

Örnek resim ile kullandığımızda aşağıdaki sonucu elde etmeliyiz;

Kaynak : #WinRT : how to easily get the dominant color of a picture

Windows 8 uygulaması içerisinden fotoğraf ve video çekmek

10 June 2014 Yorum yapılmamış

Windows Store için geliştireceğimiz uygulama içerisinden fotoğraf ve video çekecek ve Fotoğraflar ve Videolar dizinlerine kaydedeceğiz.

Yeni oluşturduğumuz projenin Package.appxmanifest dosyasını açıyor ve Capabilities tabında yeralan Webcam, Videos Library, Pictures Library kutucuklarını işaretliyoruz. Böylece uygulamamızın çalışırken ihtiyaç duyacağı yetkileri kullanıcıdan talep edilmesini sağlıyoruz.

MainPage.xaml dosyasını açarak içerisine aşağıdaki xaml kodlarını ekleyelim ve ekranın altında bir AppBar gözükmesini, içerisinde bir adet StackPanel iki adette Button olmasını sağlayalım;

<Page.BottomAppBar>
	<AppBar>
		<StackPanel Orientation="Horizontal" HorizontalAlignment="Right">
			<Button Style="{StaticResource PhotoAppBarButtonStyle}" Click="PhotoButton_Click /">
			<Button Style="{StaticResource VideoAppBarButtonStyle}" Click="VideoButton_Click /">
		</StackPanel>
	</AppBar>
</Page.BottomAppBar>

Öncelikle PhotoButton_Click methodunun içini dolduralım;

private async void PhotoButton_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
	var camera = new CameraCaptureUI();

	var capture = await camera.CaptureFileAsync(CameraCaptureUIMode.Photo);

	if (capture != null)
	{
		var file = await KnownFolders.PicturesLibrary.CreateFileAsync(Guid.NewGuid().ToString("N") + ".jpg", CreationCollisionOption.ReplaceExisting);

		await capture.CopyAndReplaceAsync(file);
	}
}

İlk olarak CameraCaptureUI sınıfından yeni bir değişken oluşturup, CaptureFileAsync() methodunu çağırıyoruz, parametre olarak CameraCaptureUIMode.Photo değerini veriyoruz, böylece fotoğraf çekmek için gerekli hazırlıklarımızı tamamlamış oluyoruz.

KnownFolders sınıfının PicturesLibrary özelliği sayesinde cihazın fotoğraf kütüphanesine erişiyoruz ve CreateFileAsync() methodunu kullanarak çekilen fotoğrafı kaydedebileceğimiz bir dosya oluşturuyoruz.

capture ismindeki değişkenin CopyAndReplaceAsync() methodu sayesinde webcam kullanılarak çekilen resmi kaydediyoruz.

Video çekimi yapacak VideoButton_Click methodunun içi PhotoButton_Click methoduna çok benziyor;

private async void VideoButton_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
	var camera = new CameraCaptureUI();

	var capture = await camera.CaptureFileAsync(CameraCaptureUIMode.Video);

	if (capture != null)
	{
		var file = await KnownFolders.VideosLibrary.CreateFileAsync(Guid.NewGuid().ToString("N") + ".wmv", CreationCollisionOption.ReplaceExisting);

		await capture.CopyAndReplaceAsync(file);
	}
}

Üç önemli değişiklik var;

  • camera değişkeninin CaptureFileAsync() methoduna parametre olarak CameraCaptureUIMode.Photo değeri yerine CameraCaptureUIMode.Video değerini veriyoruz
  • KnownFolders sınıfının PicturesLibrary özelliği yerine VideosLibrary özelliğini kullanıyoruz
  • CreateFileAsync() methoduna parametre olarak verdiğimiz dosya isminin uzantısını jpg yerine wmv yapıyoruz

Böylece Windows 8 uygulaması içerisinden hem fotoğraf hem video çekebilir ve uygun dizinlere kaydedilmesini sağlayabiliriz.