Stop | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar stop

HTML5 video element ile cihazın Camera görüntüsünü göstermek

20 April 2016 1 yorum

HTML5 ile birlikte gelen video element içerisinde navigator.getUserMedia API method’u sayesinde Javascript aracılığı ile cihazın Camera görüntüsünü gösterebiliyoruz.

Bu makale ile adım adım ilerleyerek, cihazın Camera gösüntüsünü video element içerisinde gösteren bir sayfa oluşturacağız, hemen yeni bir html dosyası oluşturalım ve içine aşağıdaki kodları yazalım;

Sayfaya bir video element ekleyeceğiz, Javascript aracılığı ile cihazın Camera görüntüsünü alacak, video element içerisinde göstereceğiz. Bunun için aşağıdaki kodları <body></body> element içerisine ekleyelim;

Böylece, sayfa açıldığında navigator nesnesinin getUserMedia method’unu kullanarak cihazın Camera görüntüsüne ulaşmayı deniyoruz.

Not : Eğer audio filtresine false değeri yerine true değeri verirsek sesleri de almaya başlarız.

Eğer camera‘ya başarılı bir şekilde erişebilirsek, window.URL.createObjectURL() methodu ile Camera‘nın görüntüsünü istediğimiz video element içerisinde oynatmaya başlayabiliyoruz.

Sayfa ilk açıldığında kullanıcıdan Camera‘ya erişmek için izin istenir.

Gerekli izin verildikten sonra Camera görüntüsü, ilgili video element içerisinde oynatılmaya başlanır.

Eğer Camera görüntüsünü durdurmak istiyorsak, stream‘in stop() methodunu çağırmamız yeterli.

Ayrıca, CSS3 stillerini kullanarak Camera görüntüsü üzerine efekt‘ler de uygulayabiliriz. Bakınız, HTML5 video element CSS3 ile efekt uygulamak

Eğer Camera görüntüsünün çözünürlüğünü değiştirmek istersek, navigator.getUserMedia() methodunun ilk parametresinde basitçe video: true yazmak yerine, istediğimiz çözünürlüğü aşağıdaki gibi belirtiyoruz;

Windows Phone 8 uygulamasında Accelerometer sensöründen veri okuma

29 January 2015 Yorum yapılmamış

Windows Phone cihazlar, cihazın hareketyönivme gibi çeşitli bilgilerini yazılımsal olarak algılamamıza yardım eden algılayıcılar (sensör) ile birlikte geliyorlar.

Accelerometer sensörü cihazın X, Y, Z eksenlerindeki ivme bilgisini algılar ve işletim sistemi aracılığıyla yazılıma iletebilir.

Öncelikle projenin References kısmında Microsoft.Devices.Sensors referansının olduğunu kontrol edelim ve sınıfın using kısmına Microsoft.Devices.Sensors namespace‘ini ekleyelim;

using Microsoft.Devices.Sensors;

Accelerometer sensörüne erişebilmek ve verisini okuyabilmek için Accelerometer sınıfından yeni bir instance oluşturmalıyız, bunun için static olan GetDefault() methodunu kullanabiliriz;

var _accelerometer = Accelerometer.GetDefault();

Sensör verisini bir defa okumak için _accelerometer değişkeninin GetCurrentReading() methodunu kullanıyoruz. Methoddan geri dönen AccelerometerReading tipindeki cevabın içerisindeki AccelerationX, AccelerationY, AccelerationZ property‘leri sayesinde ivme bilgisini elde edebiliriz;

var reading = _accelerometer.GetCurrentReading();
if (reading != null)
{
	var x = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationX);
	var y = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationY);
	var z = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationZ);
}

Eğer ivme bilgisini sürekli okumamız gerekiyorsa _accelerometer değişkeninin ReadingChanged event’ini kullanabiliriz, Start() method’unu çağırmayı unutmamamız lazım;

_accelerometer.ReadingChanged += new EventHandler<AccelerometerReadingEventArgs>(AccelerometerReadingChanged);

_accelerometer.Start();
public void AccelerometerReadingChanged(object sender, AccelerometerReadingEventArgs e)
{
	var x = string.Format("{0,5:0.00}", e.X);
	var y = string.Format("{0,5:0.00}", e.Y);
	var z = string.Format("{0,5:0.00}", e.Z);
}

Accelerometer verisine ihtiyacımız kalmadığında _accelerometer değişkeninin Stop() method’unu çağırmalıyız;

_accelerometer.Stop();

X, Y, Z eksenlerindeki değerler -2 ile +2 aralığında değişiyorlar. Yerçekimsiz ortamda değerlerin 0 olması bekleniyor. Eğer telefonu masa üzerine bırakırsak X ve Y değerleri 0, Z değeri -1 olarak okunmalı.

Start() methodu çağırıldıktan sonra yaklaşık olarak 50Hz hızında yani saniyede yaklaşık 50 defa ReadingChanged event’i tetiklenecektir.

Eğer ReadingChanged event’inin tetiklenme hızını değiştirmek istiyorsak _accelerometer değişkeninin ReportInterval property’sine yeni bir değer ataması yapmalıyız.

Son olarak, _accelerometer değişkeninin Shaken event’ini kullanarak telefonun sallanma durumunu yakalayabiliriz;

_accelerometer.Shaken += new TypedEventHandler<Accelerometer, AccelerometerShakenEventArgs>(Shaken);

Windows 8 Metro Style Uygulamalarda ProgressRing Kullanımı

23 November 2011 4 yorum

Uygulamalarımızda uzun süren işlemler sırasında, kullanıcıya işlemin sürdüğünü göstermek için genellikle yükleniyor (loading) göstergeleri kullanırız.

Windows 8 için geliştirdiğimiz Metro Style uygulamalarda bu yeteneği uygulamamıza katmak için ProgressRing sınıfından faydalanabiliriz.

Bu makalede uygulamanın açılışı esnasında bir yükleniyor (loading) göstergesi ekrana getireceğiz, 5 saniye bekledikten sonra (uygulamanın ihtiyaç duyacağı tüm modüllerin yüklenmesi 5 saniye sürecek diye varsayıyoruz) yükleniyor göstergesini ekrandan kaldıracak ve Gerekli Modüller Yüklendi metnini ekranda göstereceğiz.

Hemen yeni bir Visual Studio 2011 açarak örnek proje üzerinde geliştirmeye başlayalım;

Yeni Proje oluşturma dialog kutusunda Windows Metro Style grubunda yer alan Application proje şablonunu seçelim ve projemize bir isim verelim (bu örnekte benim kullandığım isim, ProgressRingOrnek)

Proje oluşturulduğunda MainPage.xaml dosyasının içeriği;

<UserControl x:Class="ProgressRingOrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
	xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
	mc:Ignorable="d"
	d:DesignHeight="768" d:DesignWidth="1366">

	<Grid x:Name="LayoutRoot" Background="#FF0C0C0C">
	</Grid>

</UserControl>

Öncelikle Grid elementi içerisine bir tane ProgressRing, bir tane de TextBlock nesnesi ekliyoruz;

<ProgressRing x:Name="ProgressItem" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Center" Width="240" Height="240" />

<TextBlock x:Name="MessageItem" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Center" Visibility="Collapsed" Text="Gerekli Modüller Yüklendi!" FontSize="22" />

ProgressRing elementini ekranda yatay eksende (HorizontalAlignment) ve dikey eksende (VerticalAlignment) ortalıyoruz (Center), ayrıca genişlik (Width) ve yükseklik (Height) değerlerini de belirliyoruz (240 px).

TextBlock elementini de ekranda yatay eksende (HorizontalAlignment) ve dikey eksende (VerticalAlignment) ortalıyoruz (Center), font boyutunu (FontSize) ayarlıyoruz (22 px), ekranda gözükmemesi için Visibility özelliğine Collapsed değerini veriyoruz.

HorizontalAlignment özelliğine verilebilecek değerler;

  • Center
  • Left
  • Right
  • Stretch

VerticalAlignment özelliğine verilebilecek değerler;

  • Bottom
  • Center
  • Stretch
  • Top

Visibility özelliğine verilebilecek değerler;

  • Collapsed
  • Visible

MainPage.xaml.cs dosyasında, MainPage sınıfının constructor‘ında ilk önce ProgressRing nesnesini ekranda gösterelim;

ProgressItem.IsActive = true;

5 saniye gecikme sağlayıp, istediğimiz işi yapacak kodu yazmaya başlayalım. Bu iş için DispatcherTimer sınıfını kullanacağız.

TimeSpan tipinde Interval özelliğine 5 saniye gecikme sağlayacak TimeSpan.FromSeconds(5) değerini veriyoruz;

timer.Interval = TimeSpan.FromSeconds(5);

DispatcherTimer nesnesinin Tick olayını yakalayıp, ProgressRing nesnesini ekrandan gizlemeli, TextBlock nesnesini ekranda göstermeliyiz;

timer.Tick += delegate(object sender, object e)
{
	timer.Stop();

	ProgressItem.IsActive = false;
	MessageItem.Visibility = Visibility.Visible;
};

Son olarak, DispatcherTimer nesnesinin Start() method’unu kullanarak, 5 saniyelik süreci başlatıyoruz.

DispatcherTimer nesnesinin Interval özelliğinde belirlediğimiz süre dolduğunda Gerekli Modüller Yüklendi mesajı ekranda belirecek;

For – ForEach – List.ForEach performans karşılaştırması

31 October 2010 1 yorum

Bir dizinin tüm elemanları üzerinde bir aksiyon gerçekleştirmemiz gerektiğinde, sıklıkla şu üç yoldan birini kullanırız;

  • For döngüsü
  • ForEach Döngüsü
  • List generic sınıfının ForEach extension method’u

Şimdi basit bir örnek ile bu üç yöntemi karşılaştıralım (*);

(* Not : Karşılaştırmalar; Windows7 64bit kurulu, Core2Duo 3.0 GHz ve 4 GB Ram’li bilgisayarımda yapılmıştır. Sadece fikir verme amaçlıdır, farklı durumlarda faklı sonuçlar ile karşılaşılabilir.)

Öncelikle parametre olarak Generic List (List<T>) alan üç tane method yazalım;

private static long ToplamFor(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;
	int ListeAdet = Liste.Count;

	for (int iLoop = 0; iLoop < ListeAdet; iLoop++)
		Sonuc += Liste[iLoop];

	return Sonuc;
}

private static long ToplamForEach(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;

	foreach (int Rakam in Liste)
		Sonuc += Rakam;

	return Sonuc;
}

private static long ToplamForEachExtension(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;

	Liste.ForEach(Rakam => Sonuc += Rakam);

	return Sonuc;
}

Aynı testi 10 defa gerçekleştirip, ortalamasını alacak bir test fonksiyonu yazalım. Yazacağımız fonksiyonu test listesinde olacak eleman adedini parametre olarak alacak;

private static void Testler(int ListeElemanAdet)
{
	List<int> ForSureler = new List<int>();
	List<int> ForEachSureler = new List<int>();
	List<int> ForEachExtensionSureler = new List<int>();

	List<int> TestVerisi = Enumerable.Range(0, ListeElemanAdet).ToList();

	Stopwatch sw = new Stopwatch();

	for (int iLoop = 0; iLoop < 10; iLoop++)
	{
		sw.Restart();
		ToplamFor(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForSureler.Add(sw.ElapsedTicks);

		sw.Restart();
		ToplamForEach(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForEachSureler.Add(sw.ElapsedTicks);

		sw.Restart();
		ToplamForEachExtension(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForEachExtensionSureler.Add(sw.ElapsedTicks);
	}

	Console.WriteLine("For Döngüsü ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForSureler.Average());

	Console.WriteLine("ForEach Döngüsü ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForEachSureler.Average());

	Console.WriteLine("ForEach Extension ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForEachExtensionSureler.Average());
}

Artık uygulamamızın test fonksiyonunu kullanacak son kod parçasını yazabiliriz;

public static void Main(string[] args)
{
	Console.WriteLine("Test Başladı");

	Testler(1000);
	Testler(5000);
	Testler(10000);
	Testler(50000);
	Testler(100000);
	Testler(500000);
	Testler(1000000);
	Testler(5000000);
	Testler(10000000);
	Testler(50000000);

	Console.WriteLine("Test Bitti");

	Console.ReadLine();
}

Bakalım yaptığımız testler nasıl sonuç vermiş;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / Ekran Görüntüsü

Sonuçlardan aşağıdaki tabloyu çıkarttım;

Test Verisi For ForEach ForEach Extension
1.000 71,1 121,5 79,7
5.000 34,3 92,2 55,6
10.000 70,0 185,1 110,4
50.000 349,3 918,4 568,3
100.000 715,2 1.902,7 1.159,0
500.000 3.583,3 9.379,3 5.600,0
1.000.000 7.260,4 18.877,9 11.242,8
5.000.000 37.927,2 96.096,9 57.845,4
10.000.000 74.553,5 192.621,6 115.559,6
50.000.000 371.698,1 956.394,4 572.776,7

İlk olarak 50.000 elemana kadar olan listeler için karşılaştırma yapalım;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / 50.000 elemana kadar inceleme

Son olarak 50.000.000 elemana kadar olan listeler için karşılaştırma yapalım;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / 50.000.000 elemana kadar inceleme