Performance | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar performance

Windows Phone 8 uygulaması için Splash Screen hazırlamak

12 December 2013 1 yorum

Eğer Windows Phone 7 için uygulama geliştirdiyseniz zaten Splash Screen sayfalarına aşinasınızdır. Genellikle uygulamanın logosunu içeren jpg formatında olan resim, uygulama açılırken ekrana gelir ve tamamen hafızaya yüklendiğinde otomatik olarak kaldırılırdı.

Performans’ta yapılan çok ciddi iyileştirmeler sayesinde Windows Phone 8 uygulamalarının Splash Screen ihtiyacı ortadan kalktı ve Windows Phone 7 proje şablonlarının bir parçası olan Splash Screen, Windows Phone 8 proje şablonlarından kaldırıldı.

Eğer projenizde Splash Screen ihtiyacınız varsa, Assets klasörüne SplashScreenImage.jpg isimli, 768 x 1280 boyutlarında bir resim eklemeniz yeterli.

Fakat uygulamanızın tüm ekran çözünürlüklerinde Splash Screen resmini doğru göstermesini istiyorsanız, 3 farklı boyutlarda resim daha eklemeniz gerekli.

  • 480 × 800 ekran çözünürlüğü için; SplashScreenImage.screen-WVGA.jpg
  • 768 × 1280 ekran çözünürlüğü için; SplashScreenImage.screen-WXGA.jpg
  • 720 × 1280 ekran çözünürlüğü için; SplashScreenImage.screen-720p.jpg

Eğer uygulamanız 1080p çözünürlükte bir cihazda açılıyorsa, 720p resmi kullanılacaktır.

Windows Phone uygulamalarında EnableFrameRateCounter özelliği

26 April 2013 Yorum yapılmamış

Windows Phone uygulamaları geliştirirken elimizin altında basit ama önemli performans ipuçlarının olması işimize yarar.

EnableFrameRateCounter özelliğini açmak

  • Render Thread FPS
  • User Interface Thread FPS
  • Texture Memory Usage
  • Surface Counter
  • Intermediate Texture Counter
  • Screen Fill Rate

değerlerinin ekranda gözükmesini sağlar;

Bu değerler şu anlamlara gelir;

Render Thread FPS
Ekran’ın güncellenme sıklığı. 60 fps civarı güncelleme hızı son kullanıcıya iyi bir deneyim sunacaktır, 30 fps ve üzeri ise kabul edilebilir bir deneyim sunacaktır. Ekran güncelleme hızı 30 fps altınaa düştüğünde bu değer kırmızı olacaktır, dikkat etmek lazım!

User Interface Thread FPS
O esnada çalışan UI thread’in güncellenme sıklığı. Data Binding, animasyonlar ve property change notifications bu thread’de işletilirler. Eğer 15 fps altına düşerse bu değer kırmızı olacaktır, dikkat etmek lazım!

Texture Memory Usage
Çalışan uygulamada kullanılan Texture’ların kullandığı grafik hafıza miktarı

Surface Counter
Graphical Processing Unit (GPU) tarafından işlenecek yüzey miktarı

Intermediate Surface Counter
Önbelleklenmiş bellekler dahil işlenecek yüzey miktarı

Screen Fill Rate
Ekranda güncellenecek piksel miktarı. 1 değeri ekran çözünürlüğü kadar anlamına geliyor, örneğin 480×800. Eğer 1’in altına düşerse veya 2’nin üzerine çıkarsa kırmızı olur, dikkat etmek lazım!

App.xaml.cs dosyasında yeralan

Application.Current.Host.Settings.EnableFrameRateCounter = true;

satırı ile performans ipuçlarını ekranda göstermeye başlayabiliriz.

Uygulamanın son halini MarketPlace‘e göndermeden önce performans ipuçlarının ekranda gözükmediğinden emin olmamız gerekiyor.

Yukarıda ekranın bir parçasının gözüktüğü örnek uygulama için MainPage.xaml dosyasını aşağıdaki şekilde güncellemek gerekiyor;

<phone:PhoneApplicationPage
	x:Class="EnableFrameRateCounterTest.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:phone="clr-namespace:Microsoft.Phone.Controls;assembly=Microsoft.Phone"
	xmlns:shell="clr-namespace:Microsoft.Phone.Shell;assembly=Microsoft.Phone"
	xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
	xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
	mc:Ignorable="d"
	FontFamily="{StaticResource PhoneFontFamilyNormal}"
	FontSize="{StaticResource PhoneFontSizeNormal}"
	Foreground="{StaticResource PhoneForegroundBrush}"
	SupportedOrientations="Portrait" Orientation="Portrait"
	shell:SystemTray.IsVisible="True">

	<phone:LongListSelector Name="lstMessages" />

</phone:PhoneApplicationPage>

MainPage.xaml.cs dosyasında aşağıdaki değişiklikler yapılmalı;

public MainPage()
{
	InitializeComponent();

	var messageList = new List<string>();

	for (int iLoop = 0; iLoop < 150; iLoop++)
	{
		messageList.Add("Long message line #" + iLoop);
	}

	lstMessages.ItemsSource = messageList;
}

C# Performans Analiz Sınıfı

20 November 2011 2 yorum

Geliştirmekte olduğumuz uygulamalarda performans analizi yapmak için genellikle Stopwatch sınıfını kullanırız.

Aşağıdaki sınıf’ı kullanarak uygulamanın her method‘unu kolay analiz edebiliriz;

public class PerformansAnaliz
{
	public TimeSpan ToplamSure { get; private set; }
	public TimeSpan OrtalamaSure { get; private set; }

	public static PerformansAnaliz Yeni()
	{
		return new PerformansAnaliz();
	}

	public void Olcumle(Action Method, int TekrarAdet = 1)
	{
		var sw = Stopwatch.StartNew();
		for (int iLoop = 0; iLoop < TekrarAdet; iLoop++)
		{
			Method();
		}
		sw.Stop();
		OrtalamaSure = new TimeSpan(sw.Elapsed.Ticks / TekrarAdet);
		ToplamSure = sw.Elapsed;
	}
}

Bu kodda ne yanlış var? – 8

13 June 2011 11 yorum

Çalıştığımız proje’de, aşağıda tanımı verilmiş struct‘tan 1000 tane üretip geri döndüren bir fonksiyon yazmamız gerekiyor;

struct Boyut
{
	public int Genislik;
	public int Yukseklik;
}

Proje Liderine yazdığımız kodu gösteriyoruz. Kod çalışırken hiçbir hata üretmemesine rağmen, kodu değiştirmemizi istiyor.

private Boyut[] BoyutlarListesi()
{
	Boyut[] boyutlar = new Boyut[1000];

	for (int iLoop = 0; iLoop < boyutlar.Length; iLoop++)
	{
		boyutlar[iLoop] = new Boyut();
	}

    return boyutlar;
}

Sizce neden böyle bir istekte bulunmuş olabilir?

İpucu : Proje Lideri performans takıntısı olan eski bir programcı

For – ForEach – List.ForEach performans karşılaştırması

31 October 2010 1 yorum

Bir dizinin tüm elemanları üzerinde bir aksiyon gerçekleştirmemiz gerektiğinde, sıklıkla şu üç yoldan birini kullanırız;

  • For döngüsü
  • ForEach Döngüsü
  • List generic sınıfının ForEach extension method’u

Şimdi basit bir örnek ile bu üç yöntemi karşılaştıralım (*);

(* Not : Karşılaştırmalar; Windows7 64bit kurulu, Core2Duo 3.0 GHz ve 4 GB Ram’li bilgisayarımda yapılmıştır. Sadece fikir verme amaçlıdır, farklı durumlarda faklı sonuçlar ile karşılaşılabilir.)

Öncelikle parametre olarak Generic List (List<T>) alan üç tane method yazalım;

private static long ToplamFor(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;
	int ListeAdet = Liste.Count;

	for (int iLoop = 0; iLoop < ListeAdet; iLoop++)
		Sonuc += Liste[iLoop];

	return Sonuc;
}

private static long ToplamForEach(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;

	foreach (int Rakam in Liste)
		Sonuc += Rakam;

	return Sonuc;
}

private static long ToplamForEachExtension(List<int> Liste)
{
	long Sonuc = 0;

	Liste.ForEach(Rakam => Sonuc += Rakam);

	return Sonuc;
}

Aynı testi 10 defa gerçekleştirip, ortalamasını alacak bir test fonksiyonu yazalım. Yazacağımız fonksiyonu test listesinde olacak eleman adedini parametre olarak alacak;

private static void Testler(int ListeElemanAdet)
{
	List<int> ForSureler = new List<int>();
	List<int> ForEachSureler = new List<int>();
	List<int> ForEachExtensionSureler = new List<int>();

	List<int> TestVerisi = Enumerable.Range(0, ListeElemanAdet).ToList();

	Stopwatch sw = new Stopwatch();

	for (int iLoop = 0; iLoop < 10; iLoop++)
	{
		sw.Restart();
		ToplamFor(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForSureler.Add(sw.ElapsedTicks);

		sw.Restart();
		ToplamForEach(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForEachSureler.Add(sw.ElapsedTicks);

		sw.Restart();
		ToplamForEachExtension(TestVerisi);
		sw.Stop();
		ForEachExtensionSureler.Add(sw.ElapsedTicks);
	}

	Console.WriteLine("For Döngüsü ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForSureler.Average());

	Console.WriteLine("ForEach Döngüsü ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForEachSureler.Average());

	Console.WriteLine("ForEach Extension ({0} Eleman) : {1}", ListeElemanAdet, ForEachExtensionSureler.Average());
}

Artık uygulamamızın test fonksiyonunu kullanacak son kod parçasını yazabiliriz;

public static void Main(string[] args)
{
	Console.WriteLine("Test Başladı");

	Testler(1000);
	Testler(5000);
	Testler(10000);
	Testler(50000);
	Testler(100000);
	Testler(500000);
	Testler(1000000);
	Testler(5000000);
	Testler(10000000);
	Testler(50000000);

	Console.WriteLine("Test Bitti");

	Console.ReadLine();
}

Bakalım yaptığımız testler nasıl sonuç vermiş;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / Ekran Görüntüsü

Sonuçlardan aşağıdaki tabloyu çıkarttım;

Test Verisi For ForEach ForEach Extension
1.000 71,1 121,5 79,7
5.000 34,3 92,2 55,6
10.000 70,0 185,1 110,4
50.000 349,3 918,4 568,3
100.000 715,2 1.902,7 1.159,0
500.000 3.583,3 9.379,3 5.600,0
1.000.000 7.260,4 18.877,9 11.242,8
5.000.000 37.927,2 96.096,9 57.845,4
10.000.000 74.553,5 192.621,6 115.559,6
50.000.000 371.698,1 956.394,4 572.776,7

İlk olarak 50.000 elemana kadar olan listeler için karşılaştırma yapalım;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / 50.000 elemana kadar inceleme

Son olarak 50.000.000 elemana kadar olan listeler için karşılaştırma yapalım;

For - ForEach - ForEach extension Performans Karşılaştırması / 50.000.000 elemana kadar inceleme