Marshal | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar Marshal

String ve SecureString için Encrypt, Decrypt ExtensionMethod

04 March 2013 Yorum yapılmamış

Windows Data Protection API (DPAPI) encryption key’e ihtiyaç duymadan, kullanıcının oturumuna özel şifreleme yapabilen bir yapıdır.

DPAPI’yi kullanabilmek için System.Security referans’ının proje’ye eklenmesi gerekmektedir.

.Net 2.0 versiyonundan beri .Net Framework‘un bir parçası olan DPAPI sayesinde metin şifreleme ve şifre çözme çok kolaylaşmıştır.

byte[] tipinde yapıların şifrelenmesi Protect() method’u ile, şifre çözülmesi ise Unprotect() method’u ile yapılmaktadır;

public static byte[] Encrypt(byte[] data)
{
	return ProtectedData.Protect(data, null, DataProtectionScope.CurrentUser);
}

public static byte[] Decrypt(byte[] data)
{
	return ProtectedData.Unprotect(data, null, DataProtectionScope.CurrentUser);
}

Bu yapının string tipindeki değişkenler ile de kullanılabilmesi için aşağıdaki extension method‘lar kullanılabilir;

public static class ExtensionMethods
{
	private const DataProtectionScope Scope = DataProtectionScope.CurrentUser;

	public static string Encrypt(this string plainText)
	{
		if (plainText == null) throw new ArgumentNullException("plainText");

		var data = Encoding.Unicode.GetBytes(plainText);
		byte[] encrypted = ProtectedData.Protect(data, null, Scope);

		return Convert.ToBase64String(encrypted);
	}

	public static string Decrypt(this string encryptedText)
	{
		if (encryptedText == null) throw new ArgumentNullException("encryptedText");

		byte[] data = Convert.FromBase64String(encryptedText);
		byte[] decrypted = ProtectedData.Unprotect(data, null, Scope);

		return Encoding.Unicode.GetString(decrypted);
	}
}

ProtectedData sınıfının Protect() ve Unprotect() method’larının üçüncü parametresi DataProtectionScope enum tipindedir ve CurrentUser, LocalMachine değerlerinden birini alabilir.

Artık string tipindeki değişkenleri Encrypt() ve Decrypt() method’ları ile şifreleyebilir, şifrelerini çözebiliriz. Fakat bu değişkenlerin değerleri hafızada hala okunabilir formatta tutuluyor olacak.

Eğer değişkenlerin içeriğinin hafızada daha güvenli tutulmasını istiyorsak SecureString tipini kullanmalıyız.

(MSDN’de yeralan Making Strings More Secure makalesini okumanızı tavsiye ederim.)

SecureString tipi için de Encrypt() ve Decrypt() extension method‘ları yazalım;

public static string Encrypt(this SecureString value)
{
	if (value == null) throw new ArgumentNullException("value");

	IntPtr ptr = Marshal.SecureStringToCoTaskMemUnicode(value);
	try
	{
		char[] buffer = new char[value.Length];
		Marshal.Copy(ptr, buffer, 0, value.Length);

		byte[] data = Encoding.Unicode.GetBytes(buffer);
		byte[] encrypted = ProtectedData.Protect(data, null, Scope);

		return Convert.ToBase64String(encrypted);
	}
	finally
	{
		Marshal.ZeroFreeCoTaskMemUnicode(ptr);
	}
}

public static SecureString DecryptSecure(this string encryptedText)
{
	if (encryptedText == null) throw new ArgumentNullException("encryptedText");

	byte[] data = Convert.FromBase64String(encryptedText);
	byte[] decrypted = ProtectedData.Unprotect(data, null, Scope);

	SecureString ss = new SecureString();

	int count = Encoding.Unicode.GetCharCount(decrypted);
	int bc = decrypted.Length / count;
	for (int i = 0; i < count; i++)
	{
		ss.AppendChar(Encoding.Unicode.GetChars(decrypted, i * bc, bc)[0]);
	}

	ss.MakeReadOnly();
	return ss;
}

Son olarak string tipi ile SecureString tipi arasındaki dönüşüm extension method'larını da yazalım;

public static SecureString ToSecureString(this IEnumerable value)
{
	if (value == null) throw new ArgumentNullException("value");

	var secured = new SecureString();

	var charArray = value.ToArray();
	for (int i = 0; i < charArray.Length; i++)
	{
		secured.AppendChar(charArray[i]);
	}

	secured.MakeReadOnly();
	return secured;
}

public static string UnWrap(this SecureString value)
{
	if (value == null) throw new ArgumentNullException("value");

	IntPtr ptr = Marshal.SecureStringToCoTaskMemUnicode(value);
	try
	{
		return Marshal.PtrToStringUni(ptr);
	}
	finally
	{
		Marshal.ZeroFreeCoTaskMemUnicode(ptr);
	}
}

Artık string ve SecureString tipleri için hazırladığımız extension method'ları kullanabiliriz;

bool isOk = false;

string plain = "password";

string encrypted = plain.Encrypt();

string decrypted = encrypted.Decrypt();

SecureString plainSecure = plain.ToSecureString();

string encryptedSecure = plainSecure.Encrypt();

string decryptedSecure = encryptedSecure.Decrypt();

isOk = plain == decrypted;
isOk = plain == plainSecure.UnWrap();
isOk = plain == decryptedSecure;

C# Windows’un Boş Zamanını (Idle Time) Bulmak

22 March 2011 Yorum yapılmamış

Yazdığınız bir uygulamanın vakit alıcı bazı işlerini, Windows’un kullanılmadığı zamanlarda gerçekleştirmek isteyebilirsiniz.

Yapmamız gereken, uygulamamızın, Windows’un kullanılmadığı zamanı anlayabileceği ve sayabileceği bir yönteme sahip olmasını sağlamak.

Böylece Windows belirli bir süre boyunca kullanılmadığında, uygulamamızın çeşitli görevleri başlatmasını sağlayabiliriz.

Windows’un kullanılmadığı süreyi ölçmek için, öncelikle son kullanıldığı zamanı bulmamız gerekmektedir.

İlk olarak, kodumuzun using kısmına System , System.Runtime.InteropServices ve System.Timers namespace‘lerini ekleyelim.

System.Runtime.InteropServices namespace’i Windows API‘lerini uygulamamıza eklememize yarayan sınıfları barındırmaktadır.

DllImport sınıfını kullanarak, user32.dll Windows API‘sinde yeralan GetLastInputInfo methodunu uygulamamıza ekleyebiliriz.

GetLastInputInfo method’u sayesinde ihtiyacımız olan, Windows’un son kullanılma zamanını alabileceğiz.

[DllImport("user32.dll")]
static extern bool GetLastInputInfo(ref LastInputInfo plii);

Toplam Kullanılma Zamanından, Son Kullanılma Zamanını çıkarttığımızda, Windows’un Kullanılmadığı Boş Zamanı bulmuş olacağız.

TimeSpan.FromMilliseconds(Environment.TickCount - info.dwTime)

GetLastInputInfo method’u parametre olarak LastInputInfo tipinde bir struct istemektedir.

public struct LastInputInfo
{
	public uint cbSize;
	public uint dwTime;
}

Uygulamamızın başlangıcında bir Timer oluşturuyoruz ve Elapsed olayında, Windows’un kullanılmadığı süreyi ekrana yazdırıyoruz.

Örnek uygulamanın tüm kodu;

using System;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.Timers;

public struct LastInputInfo
{
	public uint cbSize;
	public uint dwTime;
}

public class Program
{
	[DllImport("user32.dll")]
	static extern bool GetLastInputInfo(ref LastInputInfo plii);

	static LastInputInfo info = new LastInputInfo();

	public static TimeSpan GetInactiveTime()
	{
		if (GetLastInputInfo(ref info))
			return TimeSpan.FromMilliseconds(Environment.TickCount - info.dwTime);
		else
			return TimeSpan.Zero;
	}

	static void Main(string[] args)
	{
		info.cbSize = (uint)Marshal.SizeOf(info);

		Timer t = new Timer(1000);
		t.Start();
		t.Elapsed += delegate { Console.WriteLine(GetInactiveTime().ToString()); };

		Console.ReadLine();
	}
}