IsActive | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar IsActive

Windows 8 Metro Style Uygulamalarda ProgressRing Kullanımı

23 November 2011 4 yorum

Uygulamalarımızda uzun süren işlemler sırasında, kullanıcıya işlemin sürdüğünü göstermek için genellikle yükleniyor (loading) göstergeleri kullanırız.

Windows 8 için geliştirdiğimiz Metro Style uygulamalarda bu yeteneği uygulamamıza katmak için ProgressRing sınıfından faydalanabiliriz.

Bu makalede uygulamanın açılışı esnasında bir yükleniyor (loading) göstergesi ekrana getireceğiz, 5 saniye bekledikten sonra (uygulamanın ihtiyaç duyacağı tüm modüllerin yüklenmesi 5 saniye sürecek diye varsayıyoruz) yükleniyor göstergesini ekrandan kaldıracak ve Gerekli Modüller Yüklendi metnini ekranda göstereceğiz.

Hemen yeni bir Visual Studio 2011 açarak örnek proje üzerinde geliştirmeye başlayalım;

Yeni Proje oluşturma dialog kutusunda Windows Metro Style grubunda yer alan Application proje şablonunu seçelim ve projemize bir isim verelim (bu örnekte benim kullandığım isim, ProgressRingOrnek)

Proje oluşturulduğunda MainPage.xaml dosyasının içeriği;

<UserControl x:Class="ProgressRingOrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
	xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
	mc:Ignorable="d"
	d:DesignHeight="768" d:DesignWidth="1366">

	<Grid x:Name="LayoutRoot" Background="#FF0C0C0C">
	</Grid>

</UserControl>

Öncelikle Grid elementi içerisine bir tane ProgressRing, bir tane de TextBlock nesnesi ekliyoruz;

<ProgressRing x:Name="ProgressItem" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Center" Width="240" Height="240" />

<TextBlock x:Name="MessageItem" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Center" Visibility="Collapsed" Text="Gerekli Modüller Yüklendi!" FontSize="22" />

ProgressRing elementini ekranda yatay eksende (HorizontalAlignment) ve dikey eksende (VerticalAlignment) ortalıyoruz (Center), ayrıca genişlik (Width) ve yükseklik (Height) değerlerini de belirliyoruz (240 px).

TextBlock elementini de ekranda yatay eksende (HorizontalAlignment) ve dikey eksende (VerticalAlignment) ortalıyoruz (Center), font boyutunu (FontSize) ayarlıyoruz (22 px), ekranda gözükmemesi için Visibility özelliğine Collapsed değerini veriyoruz.

HorizontalAlignment özelliğine verilebilecek değerler;

  • Center
  • Left
  • Right
  • Stretch

VerticalAlignment özelliğine verilebilecek değerler;

  • Bottom
  • Center
  • Stretch
  • Top

Visibility özelliğine verilebilecek değerler;

  • Collapsed
  • Visible

MainPage.xaml.cs dosyasında, MainPage sınıfının constructor‘ında ilk önce ProgressRing nesnesini ekranda gösterelim;

ProgressItem.IsActive = true;

5 saniye gecikme sağlayıp, istediğimiz işi yapacak kodu yazmaya başlayalım. Bu iş için DispatcherTimer sınıfını kullanacağız.

TimeSpan tipinde Interval özelliğine 5 saniye gecikme sağlayacak TimeSpan.FromSeconds(5) değerini veriyoruz;

timer.Interval = TimeSpan.FromSeconds(5);

DispatcherTimer nesnesinin Tick olayını yakalayıp, ProgressRing nesnesini ekrandan gizlemeli, TextBlock nesnesini ekranda göstermeliyiz;

timer.Tick += delegate(object sender, object e)
{
	timer.Stop();

	ProgressItem.IsActive = false;
	MessageItem.Visibility = Visibility.Visible;
};

Son olarak, DispatcherTimer nesnesinin Start() method’unu kullanarak, 5 saniyelik süreci başlatıyoruz.

DispatcherTimer nesnesinin Interval özelliğinde belirlediğimiz süre dolduğunda Gerekli Modüller Yüklendi mesajı ekranda belirecek;

XNA – Kısa sorular, Kısa cevaplar

28 June 2011 2 yorum

Mouse ikonumu bulamıyorum?

Evet, varsayılan olarak XNA, oyun penceresi içerisinde mouse ikonunu gizler. Eğer mouse’u görmek istiyorsanız;

this.IsMouseVisible = true;

kodunu eklemeniz gerekir.

Oyunu farklı çözünürlükte çalıştırmak istiyorum

XNA ile oyun geliştirmeye çalışan her programcının çok kısa süre sonra merak ettiği bir sorudur bu.

Çözüm;

public Game1()
{
	graphics = new GraphicsDeviceManager(this);

	Content.RootDirectory = "Content";

	/// Oyun penceresinin çözünürlüğünü 1920x1080 ayarlar
	this.graphics.PreferredBackBufferWidth = 1920;
	this.graphics.PreferredBackBufferHeight = 1080;
}

Not : Bu konu ile ilgili XNA – Oyun ekranının boyutlarını belirlemek yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Oyunumu tam ekran oynatmak istiyorum

Çözünürlüğü değiştirdikten hemen sonra, tam ekran oyun nasıl oynatılır? sorusu gelir;

protected override void Initialize()
{
	/// Eğer tam ekran değilse, tam ekran moduna geç!
	if (!graphics.IsFullScreen)
	{
		graphics.ToggleFullScreen();
	}

	base.Initialize();
}

Not : Bu konu ile ilgili XNA – Oyun ekranının boyutlarını belirlemek yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Oyun penceremin aktif olup/olmadığını nasıl anlarım?

Windows oyunları o anda çalışan tek uygulama olmayabilirler. Oyuncular, oyun oynarken, email adreslerini kontrol etmek, internette bir kelime araştırmak veya diğer oyuncular ile farklı ortamlarda sohbet etmek isteyebilirler.

Oyun penceresinden başka bir uygulamaya geçtiklerinde (yani oyun penceresi focus kaybettiğinde) oynadıkları oyunun durmasını (pause moduna geçmesini) isterler.

Oyun penceresinin Active veya InActive olduğunu kontrol etmemiz, Active değilse, Pause moduna geçmemiz gerekmektedir;

Not : Bu konu ile ilgili XNA Oyunu / Çanakkale Geçilmez – 1 yazımı okumanızı tavsiye ederim.

protected override void Update(GameTime gameTime)
{
	if (this.IsActive)
	{
		/// Sadece oyun penceresi aktif iken yapılması gereken işleri
		/// buraya yazıyoruz

		/// Joystik, klavye, mouse hareketlerini algılamak
		/// Yapay zeka görevlerini yürütmek gibi
	}

	base.Update(gameTime);
}

Oyun penceresinin başlığını nasıl değiştiririm?

protected override void Initialize()
{
	this.Window.Title = "Oyun oynamak içindir!";

	base.Initialize();
}