Event | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar event

HTML5 sayfasında canvas ve javascript kullanarak çizim alanı oluşturma

08 May 2016 Yorum yapılmamış

Bir html sayfasında canvas elementi ve javascript kullanarak, mouse ile çizim yapabileceğimiz bir alan oluşturabiliriz. Örneğin, web sayfası üzerinde kullanıcının imzasını atabileceği bir alan oluşturabilmek mümkün.

Hemen yeni bir html dosyası oluşturalım ve aşağıdaki kodları yazalım;

Böylece sayfa üzerinde 400px x 400px alanında oluşturduğumuz canvas elementi üzerine mouse kullanarak çizim yapabileceğiz.

Javascript Mouse Events (Olaylar) arasındaki farklar

25 April 2016 Yorum yapılmamış

HTML sayfalarında mouse ile ilgili çeşitli events (olaylar) yakalayabilir ve Mouse‘un durumuna göre çalışacak kodlar yazabiliriz.

Fakat mouse ile ilgili birden fazla events (olaylar) mevcut ve aralarındaki farkları bilmekte fayda var.

Aşağıdaki liste ile mouse events (olaylar) arasındaki farkları görebilirsiniz;

mousedown
Mouse butonlarından birine basıldığında gerçekleşir. Parametrede yer alan button özelliği eğer 0 ise sol buton, 1 ise orta buton, 2 ise sağ buton basılmıştır.

mouseup
Basılan Mouse butonu bırakıldığında gerçekleşir.

mouseclick
Mouse butonuna basılması ve bırakılması durumunda gerçekleşir.

mouseenter
Mouse, bir Html elementin üzerine geldiğinde gerçekleşir.

mouseleave / mouseout
Mouse, bir Html elementin üzerinden çıktığında gerçekleşir. Html element, başka bir element içeriyorsa, mouseleave event (olay) içerilen elementin üzerine geldiğinde gerçekleşmez, mouseout event (olay) gerçekleşir.

mouseover / mousemove
Mouse, bir Html elementin üzerinden geçerken gerçekleşir. Eğer Html element başka bir elementin içindeyse veya içerisinde başka elementler varsa da mouseover event (olay) gerçekleşir. Mouse ilgili elementin üzerinde gezdikçe mouseover event (olay) sadece bir defa gerçekleşir, mousemove event (olay) her seferinde gerçekleşir.

Windows 10 UWP uygulamasında Log için Slack kullanmak

22 February 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Windows 10 UWP uygulamasında {x:Bind} kullanarak basit DataBinding makalesini okumanızı tavsiye ederim.

Slack, http://www.slack.com adresinde hizmet veren, son yılların en başarılı uygulamalarından birisi. Kendi sitelerinde yazana göre;

Slack is a messaging app for teams that is on a mission to make your working life simpler, more pleasant, and more productive

Geçen hafta aldığım çok ilginç bir email‘de bir uygulamada loglama için Slack kullanabilir miyiz? sorusu vardı.

Bu makalede Windows 10 UWP uygulamasında Slack entegrasyonu yapacağız, fakat aynı yöntemler ile rahatlıkla bir web uygulamasında veya web service‘inde aynı entegrasyon kurulabilir.

Öncelikle Slack üzerinde ücretsiz olarak bir hesap, hesabı oluşturduktan sonra yeni bir Channel oluşturmamız gerekiyor. Örneğin SlackLoggerApp-Logs isimli bir channel oluşturmak için;

Yeni bir public channel oluşturunca Slack sayfasında aşağıdaki gibi bir mesaj gözükmeli;

Got it! butonuna tıkladığımızda bizi channel‘in sayfasına yönlendirmeli;

https://{hesap}.slack.com/apps/build/custom-integration adresine giderek yazacağımız uygulamanın entegre olacağı Slack web servisini oluşturuyoruz. Bunun için Incoming WebHooks seçeneğini seçerek ilerlememiz lazım;

Gelen ekranda uygulamamızı geliştirirken ihtiyaç duyacağımız tüm bilgiler yer alıyor. Özellikle Webhook URL ve Sending Messages alanındaki bilgilere kesinlikle ihtiyacımız olacak;

Bu noktaya geldikten sonra Visual Studio‘yu açalım ve yeni bir Blank App (Universal App) projesi oluşturalım;

Projeyi oluşturduktan sonra MainPage.xaml dosyasını açalım ve aşağıdaki kodları yazalım;

<Page
	x:Class="SlackLogger.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:local="using:SlackLogger">

	<StackPanel Background="#1abc9c" Padding="10">
		<TextBox Header="Adınız" Margin="5" BorderBrush="Transparent" Text="{x:Bind FirstName, Mode=TwoWay}" />
		<TextBox Header="Soyadınız" Margin="5" BorderBrush="Transparent" Text="{x:Bind LastName, Mode=TwoWay}" />
		<TextBox Header="EMail Adresiniz" Margin="5" BorderBrush="Transparent" Text="{x:Bind EMail, Mode=TwoWay}" />
		<TextBox Header="Mesajınız" Margin="5" Height="300" BorderBrush="Transparent" Text="{x:Bind MessageBody, Mode=TwoWay}" />
		<Button Content="Gönder" Margin="5" Height="40" HorizontalAlignment="Stretch" Click="{x:Bind Send}" />
	</StackPanel>

</Page>

Önce bir StackPanel nesnesi oluşturduk, içerisine 4 adet Textbox 1 adet Button nesnesi ekledik.

Textbox nesnelerinin Header özelliklerine verdiğimiz değerler ile birer başlığa sahip olmalarını sağladık.

BorderBrush özelliklerine verdiğimiz Transparent değer sayesinde çerçevelerin gözükmemesini sağladık.

Son olarak, Text özelliklerine ve Click olayına {x:Bind} tipinde değerler vererek Databinding yapıyoruz. Burada önemli olan nokta, Textbox‘ların Text özelliklerine yaptığımız Databinding‘de Mode özelliğine TwoWay değerini vererek, iki yönlü Databinding yapmak. Böylece ekranda bir değer değiştirildiği zaman Databinding yapıldığı property‘nin değeri otomatik olarak güncellenecek.

Böylece çalıştırdığımızda aşağıdaki gibi gözüken bir uygulama elde edeceğiz;

Databinding için FirstName, LastName, EMail ve MessageBody property‘lerini, ayrıca Send() methodunu yazmamız lazım. MainPage.xaml.cs dosyasını açalım ve aşağıdaki kodları ekleyelim;

public string FirstName { get; set; }
public string LastName { get; set; }
public string EMail { get; set; }
public string MessageBody { get; set; }

private async void Send()
{
	var client = new HttpClient();

	var payload = "{\"text\": \"" + FirstName + " " + LastName + "(" + EMail + ") : " + MessageBody + "\"}";

	await client.PostAsync(new Uri("https://hooks.slack.com/services/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"), new HttpStringContent(payload));
}

Böylece Gönder butonuna basıldığında Slack‘te oluşturduğumuz public channel‘ın web service‘ine istediğimiz bilgiyi gönderebileceğiz. Bu makaledeki örnekte Ad Soyad (EMail) : Message formatında bilgiyi Windows.Web.Http namespace‘i altında yeralan HttpClient sınıfının PostAsync() methoduna HttpStringContent tipinde gönderiyoruz.

Gönder butonuna bastığımızda, Slack, aşağıdaki notification‘ı gösterecek;

Eğer Slack‘teki public channel‘ın sayfasını açacak olursak, orada da mesajı görebileceğiz;

Windows 10 UWP Uygulamalarının Hafıza Kullanım Durumu için MemoryManager sınıfını kullanmak

08 February 2016 Yorum yapılmamış

Windows 10 UWP uygulaması geliştirirken hafıza‘nın ne kadarını kullandığınızı ve kullanabileceğiniz ne kadar hafıza alanı kaldığını bulmanız gerekebilir.

Bu durumda Windows.System namespace‘i altında yeralan MemoryManager sınıfını kullanabiliriz.

Hemen Visual Studio açarak yeni bir proje oluşturalım;

Öncelikle MainPage.xaml dosyasını açalım ve içerisine aşağıdaki kodları yazarak ekranımızı tasarlayalım;

<Page
	x:Class="MemoryManagerOrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:local="using:MemoryManagerOrnek">

	<StackPanel>

		<TextBlock Text="AppMemoryUsage:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsage" />
		<TextBlock Text="AppMemoryUsageLimit:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsageLimit" />

	</StackPanel>

</Page>

Şimdi MainPage.xaml.cs dosyasını açalım ve DispatcherTimer sınıfından yeni bir değişken tanımlayıp, MainPage sınıfının constructor‘ında, her 1 saniyede bir tetiklenmesini sağlayalım;

DispatcherTimer timer = null;

public MainPage()
{
	this.InitializeComponent();

	timer = new DispatcherTimer();
	timer.Interval = new TimeSpan(0, 0, 1);
	timer.Tick += timer_Tick;
	timer.Start();
}

Artık timer_Tick() metodumuzu yazabiliriz;

private void timer_Tick(object sender, object e)
{
	AppMemoryUsage.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} MB)", MemoryManager.AppMemoryUsage, MemoryManager.AppMemoryUsage / (1024.0 * 1024.0));
	AppMemoryUsageLimit.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} GB)", MemoryManager.AppMemoryUsageLimit, MemoryManager.AppMemoryUsageLimit / (1024 * 1024 * 1024));
}

Yukarıdaki metodun içerisinde öncelikle MemoryManager sınıfının AppMemorryUsage property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024) değerine bölerek kaç megabayt (MB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsage isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Aynı şekilde MemoryManager sınıfının AppMemorryUsageLimit property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024 x 1024) değerine bölerek kaç gigabayt (GB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsageLimit isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Uygulama açıldıktan sonra her 1 saniyede bir, uygulamanın o anda kullandığı hafıza miktarı ve kullanabileceği hafıza miktarı ekranda gösterilecek.

Not : Eğer uygulamayı bilgisayarınızda çalıştıracak olursanız, AppMemoryUsageLimit değeri olarak, sistemde kullanılabilir boş hafıza miktarını görmelisiniz. Eğer 512 MB hafızaya sahip bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız, 185 MB limitini, 1024 MB (1 GB) hafızalı bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız 390 MB limit görmelisiniz.

Kısa Sınav – 20

10 December 2015 Yorum yapılmamış

Accelerometer sınıfının ReadingChanged event’i ne sıklıkla tetiklenir?

  • Saniyede 50 kere (50 Hz)
  • Saniyede 500 kere (500 Hz)
  • Saniyede 5.000 kere (5 KHz)
  • Saniyede 50.000 kere (50 KHz)

Sorunun doğru cevabı için; Devamını oku…