Environment | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar environment

ionicframework ile cross-platform uygulama geliştirirken emulator kullanımı

26 October 2016 Yorum yapılmamış

ionicframework ile htmljavascriptcss (hatta typescript ve sass) kullanarak cross-platform uygulama geliştirebiliyoruz.

Cross-Platform projemizi tamamen ücretsiz ve tüm platformlarda varolan Visual Studio Code editorü ile geliştirebiliyoruz.

Visual Studio Code ile geliştirdiğimiz ionicframework projesini nasıl debug edebileceğimizi ve emulator‘u nasıl kullanabileceğimizi inceleyeceğiz.

Öncelikle projeyi oluşturmak istediğimiz dizine Command Prompt (Windows) veya Terminal (MacOS, Linux) içerisinden gidelim ve aşağıdaki kodları çalıştıralım;

Bu komutun şablonu;

Proje şablonu olarak aşağıdaki hazır template’lerden birini belirleyebilirsiniz;

Proje oluşturulduktan sonra Visual Studio Code ile ilgili dizini açalım ve projenin dosyalarını aşağıdaki gibi gördüğümüzden emin olalım;

Sol taraftaki panelden Debug butonuna tıklayalım ve Debug Panel‘i açalım;

Ayarlar butonuna (Debug Panel‘de gözüken çark simgeli buton) bastığımızda gelen Select Environment seçeneklerinden Cordova seçeneğini seçiyoruz.

Böylece sistemimizde bulunan emulatorlerden istediğimiz bir tanesini seçerek ve yeşil çalıştır butonuna basarak projeyi emulator üzerinden debug etmeye başlayabiliriz;

Projeyi emulator üzerinde debug etmeye başladığımız andan itibaren Visual Studio Code içerisinde emulator‘ün çeşitli sensorlerine sahte sinyaller gönderebileceğimiz bir panel açılıyor.

Böylece istediğimiz sensörlere istediğimiz değerleri göndererek, farklı durumlarda uygulamamızın cihazda çalışmasını simule edebiliriz.

Unity3D projesinde Terrain ve Tree kullanarak sahne oluşturmak

03 March 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda oyun sahnenizde istediğiniz yeryüzü şekilleri ve ağaçlar oluşacak.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

GameObject menüsü altından 3D Object / Terrain menüsüne tıklıyor ve sahneye bir Terrain nesnesi ekliyoruz.

Sahneye eklediğimiz Terrain nesnesinin üzerine ağaçlar koymak istiyorsak, öncelikle projeye Tree Asset eklemeliyiz. Bunun için Assets menüsü altından Import Package / Environment menüsüne tıklamalıyız.

Açılan ekrandaki Import butonuna tıklıyoruz.

Böylece oyun sahnesine bir Terrain nesnesi ve Terrain üzerine yerleştireceğimiz Tree Asset‘lerini eklemiş olduk.

Inspector panelinde bulunan Add Tree butonuna tıklıyoruz.

Açılan ekranda istediğimiz Tree Asset‘lerden birini seçiyoruz;

Artık Terrain üzerine ekleyeceğimiz ağaçların farklı boylara sahip olması için Tree Height özelliğindeki aralığı istediğimiz gibi belirleyebilir, Mass Place Trees butonuna tıklayarak, açılan ekranda Terrain üzerine kaç ağaç eklemek istediğimizi belirleyebiliriz.

Bu makalede ben 1.000 ağaç ekleyeceğim.

Ağaçlar eklendikten sonra sahnemiz aşağıdaki gibi gözüküyor olmalı.

Inspector panelinde yeralan Raise/Lower Terrain butonuna tıklayarak Terrain üzerinde yükseltiler ve alçaltılar oluşturabiliriz. İstediğimiz şekli seçip, Settings altında yeralan Brush Size ile büyüklüğü belirleyip Terrain üzerinde dağlar ve vadiler oluşturabiliriz.

Eğer yakından bakacak olursak, Terrain üzerine eklediğimiz ağaçların dağların ve vadilerin yamaçlarında da yer alabildiğini görebiliriz.

Böylece istediğimiz kadar gerçekçi bir oyun alanı oluşturabilmemiz mümkün.

C# FolderBrowserDialog seçili dizini değiştirmek

04 September 2010 1 yorum

.Net ile FolderBrowserDialog sınıfı sayesinde, Dizin Seçme Dialog Penceresi oluşturabiliyoruz.

OpenFileDialog sınıfını kullanırak Dosya Seçme Dialog Kutusu açtıracağımız zaman, varsayılan dizini InitialDirectory özelliği ile belirleyebiliyoruz.

FolderBrowserDialog sınıfının InitialDirectory özelliği olmadığı için, varsayılan dizini bu özelliği ayarlayarak belirleyemiyoruz.

Fakat yardımımıza SelectedPath özelliği yetişiyor;

FolderBrowserDialog dialog = new FolderBrowserDialog();
dialog.Description = "Lütfen aşağıdaki listeden bir dizin seçiniz.";
dialog.RootFolder = Environment.SpecialFolder.Desktop;
dialog.SelectedPath = @"C:\Program Files";
if (dialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
	Console.WriteLine(dialog.SelectedPath);
}

Örnek kodu çalıştırdığımızda aşağıdaki ekranı görmelisiniz;

CSharp Browse Folder Dialog