Deltatime | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar deltatime

Unity3D ile sahneye saat ve gerisayım eklemek

27 January 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda sahneye saati ve 60 saniyeden geri sayımı gösteren iki yazı koyabileceksiniz.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

Hierarchy panelinden Main Camera nesnesini seçiyor ve Projection özelliğinde Ortographic değeri olduğunu kontrol ediyoruz. Scene alanında tam kamera’nın arkasından bakmak için GameObject menüsü altından Align View to Selected menüsüne tıklıyoruz.

Sahneye bir Text nesnesi eklemek için Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklıyor ve UI kategorisi altından Text menüsünü seçiyoruz.

Oluşturulan Canvas ve Text‘in kamera’nın gördüğü alanın içerisinde olmasını sağlamak için Canvas seçili iken Render Mode özelliğine Screen Space – Camera değerini giriyoruz. Ayrıca Render Camera özelliğine Hierarchy panelinden Main Camera nesnesini sürükleyip bırakıyoruz.

Hierarchy panelinden Text nesnesini seçip Inspector panelinde gözüken Rect Transform kategorisi altından sahnede gözükeceği konumu belirliyoruz. Örneğin sahnenin sol üst köşesinde olması için left sütunu ile top satırının kesiştiği hücreye tıklıyoruz.

Hierarchy panelinde gözüken Text nesnesine isim olarak TimerText değerini verdikten sonra Edit menüsü altından Duplicate seçeneğini seçerek aynı nesneden bir tane daha oluşturuyoruz.

Yeni oluşturduğumuz Text nesnesine isim olarak CountdownText verip, sahnenin sağ üst köşesine hizalıyoruz.

Her iki Text nesnesinin de Inspector panelinden erişilebilen Font, Font Size ve Color değerlerini değiştirerek, sahnede büyük beyaz harfler gösterecek hale getiriyoruz.

Hierarchy panelinden Canvas nesnesini seçip Inspector panelinden Add Component butonuna tıklıyoruz ve New Script seçeneğini seçiyoruz.

Canvas nesnesine eklediğimiz yeni script’e TimeManager ismini verebiliriz.

TimeManager.cs dosyasını açarak için aşağıdaki kodları yazıyoruz;

using System;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;

public class TimeManager : MonoBehaviour
{
	Text timerText;
	Text countdownText;

	float countdownTo = 60.0F;

	void Start()
	{
		timerText = GameObject.Find("TimerText").GetComponent<Text>();
		countdownText = GameObject.Find("CountdownText").GetComponent<Text>();
	}

	void Update()
	{
		countdownTo -= Time.deltaTime;

		if (countdownTo > 0)
		{
			countdownText.text = countdownTo.ToString();
		}

		timerText.text = DateTime.Now.ToString("hh:MM:ss");
	}
}

Öncelikle Start() methodunda ismi TimerText ve CountdownText olan iki nesneyi bulup içlerindeki Text elementlerine erişiyoruz ve bunları birer değişkende saklıyoruz. Böylece daha sonra bu nesnelere kolay bir şekilde erişebileceğiz.

Update() methodunda 60 saniyeden geri sayma yapabilmek için countdownTo değişkeninden geçen süreyi çıkartıyoruz ve elde ettiğimiz değeri sahnedeki CountdownText nesnesinde gösteriyoruz.

Son olarak Update() methodunda DateTime sınıfının Now özelliğinden elde ettiğimiz değeri saat:dakika:saniye formatına çeviriyoruz ve sahnedeki TimerText nesnesinde gösteriyoruz.

Eğer oyunu başlatacak olursak 60 saniyeden geri sayım ve bilgisayarın saati ekranda gözükecek;

Unity3D ile kendi etrafında dönen Cube yapmak

23 January 2016 Yorum yapılmamış

Bu makaleyi okumadan önce Unity3D Kategorisindeki diğer makalelerimi okumanızı tavsiye ederim.

Bu makale sonunda sahneye koyacağınız bir Cube nesnesini kendi ekseni etrafında istediğiniz hızda döndürebileceksiniz.

Öncelikle Unity3D‘yi açarak bir oyun projesi oluşturuyoruz;

Unity3D Editor açıldıktan sonra, sahneye bir tane Cube nesnesi ekliyoruz;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • 3D Object menüsü altından Cube seçeneği seçilir
  • Hierarchy paneline eklenen Cube nesnesine çift tıklanır ve Scene alanında Cube nesnesine odaklanılır

Sahnedeki nesnelerin gözükebilmesi için üzerlerine ışık tutmak gerekir;

  • Hierarchy panelinde boş bir yere sağ tuşla tıklanır
  • Light menüsü altından Directional Light seçeneği seçilir

Kamera bakış açısını Scene alanında gördüğümüz gibi yapmak için Main Camera nesnesi seçili iken GameObject menüsünden Align with View alt menüsü seçilir.

Hierarchy panelinden Cube nesnesi seçilir, Inspector panelinde gözüken Add Component butonuna tıklanır, New Script menüsüne tıklanır ve SpinningCube yazılır.

Project Assets panelinde gözüken SpinningCube.cs dosyasına çift tıklanır ve Cube nesnesine eklediğimiz script dosyası açılır.

SpinningCube.cs dosyası içinde iki method yer almaktadır;

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class SpinningCube : MonoBehaviour {

	// Use this for initialization
	void Start () {
	
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {
	
	}
}

Start() methodu, Cube nesnesi oyunda ilk oluşturulduğunda bir defa çalıştırılır. Update() methodu ise oyunun her “kare“sinde tekrar tekrar çalıştırılır. Örneğin, 60fps hızında bir oyunda Update() methodu saniyede 60 defa çalışacaktır.

Update() methodu içerisinde Cube nesnesini yukarı-aşağı eksen etrafında hareket ettirmemiz gerekiyor. Böylece kendi ekseni etrafında dönüyormuş gibi gözükecek.

void Update () {
	transform.Rotate(Vector3.up, Time.deltaTime * 30);
}

Vector3.up ile, yukarı-aşağı yönlü ekseni belirliyoruz, Time.deltaTime ile oyunun çalıştığı cihazın hızından bağımsız olarak hareket etmesini garantiliyoruz, böylece hızlı cihazlarda hızlı, yavaş cihazlarda yavaş dönmeyecek. Son olarak 30 ile çarparak bir miktar hızlı dönmesini sağlıyoruz.

Şimdi oyunu çalıştırarak Cube nesnesinin kendi ekseni etrafında döndüğünü görelim;