Class | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar class

Angular js nedir? Angular js 2 nedir?

02 October 2016 1 yorum

Angular js ve yeni versiyonu olan Angular js 2 arasındaki farklara hızlıca bakacak, yeni bir Angular js 2 projesi oluşturacak, browser içerisinde görüntüleyeceğiz.

Aşağıdaki youtube video‘sunda npm üzerinden angular-cli paketini indirecek, yeni bir Angular js 2 projesi oluşturacağız. Typescript ile bir Angular js 2 component‘ının nasıl yapılandırıldığını görecek, template‘in ne demek olduğuna bakacak, metadata‘nın ne olduğunu öğrenecek, bir Angular js 2 application‘ının bileşenlerini inceleyeceğiz.

Video‘da kullandığım PowerPoint sunumuna aşağıdan erişebilirsiniz.


AçıkAkademi C# uygulaması geliştirmek istiyorum Eğitimleri 2016

26 August 2016 Yorum yapılmamış

AçıkAkademi üzerinde yayınlanan 16 video’luk C# uygulama geliştirme eğitim seti yayına alındı.
Sevgili arkadaşım Bora Kaşmer ile hazırladığımız eğitim setini sizler de C# uygulaması geliştirmek istiyorum başlıklı AçıkAkademi sayfasından izleyebilirsiniz. Eğitim konu listesi;

  • Açılış
  • C# Hakkında
  • Visual Studio
  • İlk Proje
  • Rakamsal Veri Tipleri-1
  • Rakamsal Veri Tipleri-2
  • Tarihsel Veri Tutabilen Değişkenler-1
  • Tarihsel Veri Tutabilen Değişkenler-2
  • Liste Tipinde Değişkenler
  • For Döngüsü
  • ForEach Döngüsü
  • Switch
  • Sınıflar ve Öğeler
  • Özellikler ve Enumlar
  • Metodlar
  • C# Eğitiminden En İyi Nasıl Faydalanabilirim?

AçıkAkademi için bu eğitim setini çekmemizi sağlayan sevgili arkadaşım Ümit Batu‘ya da teşekkür ederim.

C#’ta assembly: InternalsVisibleToAttribute kullanımı

16 July 2016 Yorum yapılmamış

C#‘ta kullanabildiğimiz erişim belirleyicileri (Access Modifiers) daha önce C# Erişim Belirleyiciler – Access Modifiers isimli makalede ele almıştım.

C# kurallarına göre, bir proje diğer projeyi referans olarak görüyorsa public erişim belirleyicili (access modifier) olan class‘lara erişebilir. internal access modifier olan class‘lara ise referans olarak gören projeden erişilemez, sadece tanımlandığı projeden erişilebilir.

Göstermesi, anlatmasından kolay olacak sanırım.

Hemen Visual Studio 2015 açalım ve yeni bir Console Application projesi oluşturalım;

Solution‘a sağ tuşla tıklayalım ve Add Project menüsünden bir tane Class Library ekleyelim ve Class1.cs dosyasının ismini VeritabaniErisimi.cs olacak şekilde değiştirelim;

Yeni oluşturduğumuz Class Library projesini Console Application projesinin referans‘larına ekleyelim;

Böylece solution‘ımız aşağıdaki gibi gözükmeli;

VeritabaniErisimi.cs dosyasını açalım ve VeritabaniErisimi class‘ının erişim belirleyicisini (Access Modifier) internal yapalım.

Console Application projesindeki Program.cs dosyasını açar ve içerisinden VeritabaniErisimi isimli class‘a erişmek istersek, internal access modifier‘ına sahip olduğu için erişemeyeceğiz.

Bu noktada proje derlenemez ve ‘VeritabaniErisimi’ is inaccessible due to its protection level hatası verir.

Çünkü; internal access modifier‘ına sahip class‘lar sadece kendi projelerinde kullanılabilir, erişebilirlerdir. Kendi projelerinin dışından erişilemezler.

Eğer istersek, Kutuphane isimli Class Library‘deki internal access modifier‘ına sahip sınıfların başka projelerden de erişilebilir olmasını sağlayabiliriz.

Bunun için namespace üstünde InternalsVisibleTo Attribute‘ünü kullanmamız lazım.

Öncelikle VeritabaniErisimi.cs dosyasını açalım (aslında Kutuphane projesindeki herhangi bir csharp dosyasını açsak olur) ve using kısmına System.Runtime.CompilerServices ekleyelim, namespace üzerine de [assembly: InternalsVisibleTo(“PROJEADI”)] yazalım.

InternalsVisibelTo attribute‘ünün parametresi olan PROJEADI, internal access modifier‘ına sahip class‘ların görünür olmasını istediğimiz projelerin adı olmalı. Örneğin;

HTML5 video element CSS3 ile efekt uygulamak

15 April 2016 Yorum yapılmamış

HTML5 ile gelen <video></video> elementine CSS3 ile stil uygulayarak efekt uygulayabiliyoruz. Örneğin, video element içerisinde oynayan videoyu siyah-beyaz yapmak, renk doygunluğu ile oynamak, flu hale getirmek, renkleri ters çevirmek, vs gibi efektler rahatlıkla programlanabiliyor.

Bu makalede yeni bir HTML5 sayfası oluşturarak, oynayan video’ya nasıl efekt verebileceğimizi göreceğiz.

Öncelikle yeni bir html sayfası oluşturalım;

Sayfanın <body></body> taglarının arasına video elementimizi ekleyelim;

Şimdi, <head></head> taglarının arasına yeni bir <style></style> element ekleyelim ve içerisine aşağıdaki stilleri yazalım;

Artık video elementine hangi efekti uygulamak istiyorsak, ilgili css class‘ını uygulamamız yeterli, örneğin;

Windows 10 UWP Uygulamalarının Hafıza Kullanım Durumu için MemoryManager sınıfını kullanmak

08 February 2016 Yorum yapılmamış

Windows 10 UWP uygulaması geliştirirken hafıza‘nın ne kadarını kullandığınızı ve kullanabileceğiniz ne kadar hafıza alanı kaldığını bulmanız gerekebilir.

Bu durumda Windows.System namespace‘i altında yeralan MemoryManager sınıfını kullanabiliriz.

Hemen Visual Studio açarak yeni bir proje oluşturalım;

Öncelikle MainPage.xaml dosyasını açalım ve içerisine aşağıdaki kodları yazarak ekranımızı tasarlayalım;

<Page
	x:Class="MemoryManagerOrnek.MainPage"
	xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
	xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
	xmlns:local="using:MemoryManagerOrnek">

	<StackPanel>

		<TextBlock Text="AppMemoryUsage:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsage" />
		<TextBlock Text="AppMemoryUsageLimit:" />
		<TextBlock Name="AppMemoryUsageLimit" />

	</StackPanel>

</Page>

Şimdi MainPage.xaml.cs dosyasını açalım ve DispatcherTimer sınıfından yeni bir değişken tanımlayıp, MainPage sınıfının constructor‘ında, her 1 saniyede bir tetiklenmesini sağlayalım;

DispatcherTimer timer = null;

public MainPage()
{
	this.InitializeComponent();

	timer = new DispatcherTimer();
	timer.Interval = new TimeSpan(0, 0, 1);
	timer.Tick += timer_Tick;
	timer.Start();
}

Artık timer_Tick() metodumuzu yazabiliriz;

private void timer_Tick(object sender, object e)
{
	AppMemoryUsage.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} MB)", MemoryManager.AppMemoryUsage, MemoryManager.AppMemoryUsage / (1024.0 * 1024.0));
	AppMemoryUsageLimit.Text = string.Format("{0} ({1:0.00} GB)", MemoryManager.AppMemoryUsageLimit, MemoryManager.AppMemoryUsageLimit / (1024 * 1024 * 1024));
}

Yukarıdaki metodun içerisinde öncelikle MemoryManager sınıfının AppMemorryUsage property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024) değerine bölerek kaç megabayt (MB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsage isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Aynı şekilde MemoryManager sınıfının AppMemorryUsageLimit property‘sinin değerini okuduk ve bunu (1024 x 1024 x 1024) değerine bölerek kaç gigabayt (GB) yaptığını hesapladık, AppMemoryUsageLimit isimli Textblock nesnesinde gösterdik.

Uygulama açıldıktan sonra her 1 saniyede bir, uygulamanın o anda kullandığı hafıza miktarı ve kullanabileceği hafıza miktarı ekranda gösterilecek.

Not : Eğer uygulamayı bilgisayarınızda çalıştıracak olursanız, AppMemoryUsageLimit değeri olarak, sistemde kullanılabilir boş hafıza miktarını görmelisiniz. Eğer 512 MB hafızaya sahip bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız, 185 MB limitini, 1024 MB (1 GB) hafızalı bir cep telefonunda çalıştıracak olursanız 390 MB limit görmelisiniz.