Accelerometer | Engin Polat\'ın Windows 8 , Windows Phone 8 ve C# içerikli programcılık sitesi

Arşiv

Etiketlenen yazılar accelerometer

Kısa Sınav – 20

10 December 2015 Yorum yapılmamış

Accelerometer sınıfının ReadingChanged event’i ne sıklıkla tetiklenir?

  • Saniyede 50 kere (50 Hz)
  • Saniyede 500 kere (500 Hz)
  • Saniyede 5.000 kere (5 KHz)
  • Saniyede 50.000 kere (50 KHz)

Sorunun doğru cevabı için; Devamını oku…

Windows Phone 8 uygulamasında Accelerometer sensöründen veri okuma

29 January 2015 Yorum yapılmamış

Windows Phone cihazlar, cihazın hareketyönivme gibi çeşitli bilgilerini yazılımsal olarak algılamamıza yardım eden algılayıcılar (sensör) ile birlikte geliyorlar.

Accelerometer sensörü cihazın X, Y, Z eksenlerindeki ivme bilgisini algılar ve işletim sistemi aracılığıyla yazılıma iletebilir.

Öncelikle projenin References kısmında Microsoft.Devices.Sensors referansının olduğunu kontrol edelim ve sınıfın using kısmına Microsoft.Devices.Sensors namespace‘ini ekleyelim;

using Microsoft.Devices.Sensors;

Accelerometer sensörüne erişebilmek ve verisini okuyabilmek için Accelerometer sınıfından yeni bir instance oluşturmalıyız, bunun için static olan GetDefault() methodunu kullanabiliriz;

var _accelerometer = Accelerometer.GetDefault();

Sensör verisini bir defa okumak için _accelerometer değişkeninin GetCurrentReading() methodunu kullanıyoruz. Methoddan geri dönen AccelerometerReading tipindeki cevabın içerisindeki AccelerationX, AccelerationY, AccelerationZ property‘leri sayesinde ivme bilgisini elde edebiliriz;

var reading = _accelerometer.GetCurrentReading();
if (reading != null)
{
	var x = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationX);
	var y = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationY);
	var z = string.Format("{0,5:0.00}", reading.AccelerationZ);
}

Eğer ivme bilgisini sürekli okumamız gerekiyorsa _accelerometer değişkeninin ReadingChanged event’ini kullanabiliriz, Start() method’unu çağırmayı unutmamamız lazım;

_accelerometer.ReadingChanged += new EventHandler<AccelerometerReadingEventArgs>(AccelerometerReadingChanged);

_accelerometer.Start();
public void AccelerometerReadingChanged(object sender, AccelerometerReadingEventArgs e)
{
	var x = string.Format("{0,5:0.00}", e.X);
	var y = string.Format("{0,5:0.00}", e.Y);
	var z = string.Format("{0,5:0.00}", e.Z);
}

Accelerometer verisine ihtiyacımız kalmadığında _accelerometer değişkeninin Stop() method’unu çağırmalıyız;

_accelerometer.Stop();

X, Y, Z eksenlerindeki değerler -2 ile +2 aralığında değişiyorlar. Yerçekimsiz ortamda değerlerin 0 olması bekleniyor. Eğer telefonu masa üzerine bırakırsak X ve Y değerleri 0, Z değeri -1 olarak okunmalı.

Start() methodu çağırıldıktan sonra yaklaşık olarak 50Hz hızında yani saniyede yaklaşık 50 defa ReadingChanged event’i tetiklenecektir.

Eğer ReadingChanged event’inin tetiklenme hızını değiştirmek istiyorsak _accelerometer değişkeninin ReportInterval property’sine yeni bir değer ataması yapmalıyız.

Son olarak, _accelerometer değişkeninin Shaken event’ini kullanarak telefonun sallanma durumunu yakalayabiliriz;

_accelerometer.Shaken += new TypedEventHandler<Accelerometer, AccelerometerShakenEventArgs>(Shaken);

Windows Phone 7 (WP7) Emulator Özellikleri

20 June 2012 Yorum yapılmamış

Windows Phone 7 (WP7) ile programlamaya başlangıç makalesi ile başladığımız Windows Phone 7 serisine Windows Phone Emülatör özellikleri ile devam ediyoruz.

Visual Studio 2010 ile New Project dialog penceresini açalım, Installed Templates kısmında yer alan proje şablon gruplarından Silverlight for Windows Phone‘u seçelim.

Sağ tarafa gelen proje şablonlarından Windows Phone Application‘ı seçip, projeye bir isim verelim ve OK butonuna tıklayarak projenin oluşturulmasını sağlayalım.

Proje oluşturulması sırasında Windows Phone 7 ve Windows Phone 7.1 (Mango) arasında seçim yapabileceğimiz bir dialog kutusu görmemiz lazım,

Proje oluşturulduktan sonra çalıştıracak olursak eğer, ilk olarak Windows Phone Emulator yüklenecek, ardından uygulamamız ekranda belirecektir.


Emulator penceresinin üzerine geldiğimizde beliren dikey toolbox‘ta çift ok butonuna tıklarsak eğer Additional Tools penceresi açılır;

Bu pencerede Accelerometer, Location ve Screenshot tablarına ulaşabiliriz. Accelerometer tab’ında, telefonun farklı şekillerde tutulduğu durumlarda uygulamanın nasıl gözükeceğini test edebiliriz.

Orientation kutusunda telefonun yatay veya dikey (Portrait Standing, Landscape Standing, Portrait Flat, Landscape Flat) duracağına karar verebiliriz.

Recorded Data kutusundan ise, telefonun sallanmasını simüle ettirebiliriz.

Ayrıca telefonun tam ortasında gözüken turuncu noktayı, sağa-sola-yukarı-aşağı oynatarak, telefonun farklı şekillerde tutulmasını da simüle ettirebiliriz.

Location tab’ında, uygulamanın GPS kullanımını test edebiliriz. Harita üzerinde birden fazla noktaya tıklayarak, telefonun sırası ile bu lokasyonlar arasında geziliyormuş durumunu simüle etmesini sağlayabiliriz.

Son olarak, Screenshot tab’ında uygulamanın o anda ekran görüntüsünü alabiliriz. Özellikle uygulamayı Marketplace‘e gönderirken birden fazla ekran görüntüsünün alınmasında fayda var.

Windows Phone 7 (WP7) ile programlamaya başlangıç

24 March 2012 2 yorum

Bu yazı dizisi ile birlikte Windows Phone 7 (WP7) uygulama geliştirme konusunu inceliyor olacağız.

WP7 uygulamalarını Visual Studio 2010, Expression Blend, Silverlight ve XAML gibi mevcut Microsoft araçları üzerine inşa ediyoruz.

WP7, uygulama geliştirmemiz için temel olarak iki framework sağlar;

  • Silverlight Framework
    Bu framework ile olay tabanlı (XAML sayesinde) uygulamalar geliştirebiliriz
  • XNA Games Framework
    Bu framework sayesinde, zengin 2D ve 3D oyunlar geliştirebiliriz

Windows Phone 7 Uygulama Geliştirme Gereksinimleri

Visual Studio 2010 kurulu bilgisayarımıza Windows Phone SDK 7.1 indirip kurmamız gerekiyor.

Windows Phone SDK 7.1 kurulumu sonrasında bilgisayarımıza aşağıdaki araçlar kurulmuş olacak;

  • Microsoft Visual Studio 2010 Express for Windows Phone
  • Windows Phone Emulator
  • Windows Phone SDK 7.1 Assemblies
  • Silverlight 4 SDK and DRT
  • Windows Phone SDK 7.1 Extensions for XNA Game Studio 4.0
  • Microsoft Expression Blend SDK for Windows Phone 7
  • Microsoft Expression Blend SDK for Windows Phone OS 7.1
  • WCF Data Services Client for Window Phone
  • Microsoft Advertising SDK for Windows Phone

Ayrıca Visual Studio 2010 kurulumumuza, New Project dialog penceresinden erişebileceğimiz yeni proje şablonları da eklenmiş oluyor.

Not : App Hub – Developer Resources sayfasından, hem ihtiyacımız olacak araçlara, hem de faydalı dokümanlara ulaşabiliriz.

Windows Phone 7 Mimarisi

MSDN‘de yer alan Application Platform Overview for Windows Phone makalesine göre, mimari şu şekilde;

WP7 mimarisinin 4 temel bileşeni;

  • Runtimes
    Silverlight ve XNA framework, optimize edilmiş uygulama oluşturmak için geliştiriciler için mükemmel bir ortam sağlar
  • Araçlar
    Visual Studio 2010 ve Expression Blend araçları kullanıcıya zengin uygulamalar tasarlamak ve geliştirmek için geliştiricilere esnek bir ortam sağlar
  • Cloud Services
    Windows ve SQL Azure, Notification Services, Location Services ve diğer 3. parti servis desteği ile geliştiricilere esnek bir geliştirme ortamı sağlar
  • Portal Services
    WP7 Market Place geliştiricilere, uygulamalarını yükleme ve sertifika yönetimi imkanı sağlar

Silverlight ve Windows Phone 7
Silverlight, XAML (Extensible Application Markup Language) dili ile uygulamalar ve basit 2D oyunlar geliştirmek için kullanılır. Geliştiriciler kolaylıkla Visual Studio veya Microsoft Blend gibi araçlar sayesinde XAML kodları üretebilirler.

XNA ve Windows Phone 7
XNA, temelde zengin 2D ve 3D oyunlar geliştirmek için kullanılır.

Market Place Sertifikasyon Süreci

Windows Phone 7 için geliştirdiğimiz uygulamaları, Market Place‘e göndermeden önce kontrol etmemiz gereken, WP7‘ye özgü maddeler vardır.

Bu maddelere MSDN‘de yeralan Application Certification Requirements for Windows Phone sayfasından ulaşabiliriz.

Donanım

Şu anda piyasada bulunan Windows Phone cihazları tek bir ekran çözünürlüğüne sahiptir (480 x 800). Yakın gelecekte çıkacak yeni versiyonların birden fazla ekran çözünürlüğünü desteklemesi bekleniyor.

Windows Phone cihazların ortak yönlerinden biri, ön yüzlerinde aynı butonların bulunmasıdır;


Geri Butonu sayesinde uygulamalar ekranlar arası geri dönüş işlevlerini sağlayabilirler. İnternet tarayıcılarda bulunan Geri butonu ile aynı işleve sahiptir. Uygulamanın açılış ekranında kullanılması durumunda, ilgili uygulamanın kapatılmasına sebep olur


Windows Butonu kullanıcının telefonun başlangıç ekranına dönmesini sağlar


Arama Butonu sayesinde kullanıcılar telefonun arama özelliğini çağırabilirler

Sensörler
Windows Phone 7 telefonlarda geliştiriciler için en çok öneme sahip sensörler;

  • WI-FI : telefonların internete bağlanmak için kullandıkları bağlantı noktalarından biridir. WP7 telefonlarda Internet Explorer tarayıcısı gelmektedir
  • Camera : WP7 telefonlar en az 5MP kamera ve flaş desteğine sahiptir. Uygulamalar kamerayı veri giriş aracı olarak kullanabilirler
  • Accelerometer : İvmeölçer sayesinde uygulamalar telefonun 3 koordinat düzlemine göre (X-Y-Z) tutuluş bilgisini öğrenebilir
  • GPS : GPS sayesinde uygulamalar, telefonun dünya üzerindeki konum bilgisini alabilirler

Visual Studio 2010 ile New Project dialog penceresini açalım, Installed Templates kısmında yer alan proje şablon gruplarından Silverlight for Windows Phone‘u seçelim.

Sağ tarafa gelen proje şablonlarından Windows Phone Application‘ı seçip, projeye bir isim verelim ve OK butonuna tıklayarak projenin oluşturulmasını sağlayalım.

Eğer tüm güncellemeleri yaptıysak, proje oluşturulması sırasında Windows Phone 7 ve Windows Phone 7.1 (Mango) arasında seçim yapabileceğimiz bir dialog kutusu görmemiz lazım

Proje oluşturulduktan sonra çalıştıracak olursak eğer, ilk olarak Windows Phone Emulator yüklenecek, ardından ilk uygulamamız ekranda belirecektir.